مشکلی از نظر تعداد تعرفه‌ کاغذی در شُعبه‌های اخذ رای اصفهان وجود ندارد

حیدر قاسمی روز جمعه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان اصفهان در استانداری افزود: تعرفه‌ها با توجه به نسبت واجدان شرایط و استانداردهای موجود در شعبه‌های شهری و روستایی توزیع شده است و با توجه به اطلاعات موجود در سامانه انتخابات، در زمان حاضر مشکلی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: با توجه به نسبت تعرفه‌های مصرف شده به باقی مانده آنها در شعبه‌های اخذ رای استان اصفهان، پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان ساعت رای‌گیری مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

قاسمی با بیان‌اینکه کارت الکترونیکی برای رای‌گیری در شُعبه‌های تمام مکانیزه در شهرهای اصفهان و شاهین شهر استفاده می‌شود، اضافه کرد: تعدادی کارت الکترونیکی جدید به منظور پیشگیری از احتمال کمبود یا اِشکال در آنها، امروز از وزارت کشور دریافت و بین شُعبه‌ها توزیع شد.

وی تصریح کرد: تعداد دیگری کارت نیز برای احتیاط در ساعت‌های پایانی رای‌گیری که ممکن است با تعداد بیشتر رای‌دهنده مواجه شویم، آماده شده است که بین شُعبه‌های تمام مکانیزه توزیع می‌شود.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان تاکید کرد: در زمان حاضر مشکلی از نظر تعداد کارت‌های الکترونیکی در شُعبه‌های تمام مکانیزه نداریم.

۹۰۸ شُعبه تمام مکانیزه برای انتخابات الکترونیکی شوراهای اسلامی در شهرهای اصفهان و شاهین شهر فعال است.

قاسمی با بیان اینکه فرایند انتخابات با آرامش و نظم خوبی در استان در حال برگزاریست، گفت: در باره میزان مشارکت در انتخابات باید تا ساعت‌های پایانی اخذ رای صبر کنیم.

وی در باره حواشی پیش‌آمده در یکی از روستاهای فریدونشهر توضیح داد: اهالی این روستا نسبت به ورود افراد غیربومی در این منطقه اعتراض داشتند که با ورود فرمانداری و اقدام به موقع، مرتفع شد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، در روستاها و شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت، افرادی می‌توانند رای دهند که حداقل یک سال در آنجا سابقه سکونت داشته باشند.

قاسمی گفت: در تعداد مختصری از روستاهای استان، اختلاف نظر و مسائلی در این زمینه بوجود آمده بود که مدیریت و حل و فصل شد.

قاسمی خاطرنشان کرد: تا این لحظه و بر اساس گزارش‌های رسیده از شهرستان‌ها، تخلف شاخص و بارزی در فرایند انتخابات نداشته‌ایم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری امروز جمعه ۲۸ خرداد در سراسر کشور در حال برگزاریست.
شمار واجدان شرایط رای دادن در استان اصفهان در این انتخابات سه میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۱۴ نفر است که یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۶ نفر از این رقم مربوط به شهرستان اصفهان است.

۷۹ هزار و ۳۳۰ هزار نفر از این رقم رای اولی خواهند بود که ۳۳ هزار و ۶۴۷ نفرشان مربوط به شهرستان اصفهان هستند.

تعداد کل شُعبه‌های اخذ رای در استان اصفهان سه هزار و ۴۶۵ شُعبه است که از این تعداد سه هزار و ۱۰۵ شُعبه بصورت ثابت و ۲۶۰ شُعبه بصورت سیار فعالیت می‌کنند.

۲ هزار و ۴۵۶ شُعبه شهری و  یک هزار و ۱۱ شُعبه روستایی در استان اصفهان وجود دارد.

انتخابات شوراهای شهر از ۵۹۱ کُرسی اصلی برخوردار است که حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر برای کسب آنها رقابت می‌کنند.

در شوراهای روستای استان نیز سه هزار و ۱۲۴ کُرسی اصلی وجود دارد که پنج هزار و ۹۹۳ نفر در رقابت نهایی برای کسب آنها حضور دارند.  

استان اصفهان با ۲۴ شهرستان، ۱۱۱ شهر، ۵۲ بخش و ۱۳۲ دهستان، پنج میلیون و ۳۸۶ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید