پایگاه شهید بابایی از یگان‌های مهم نهاجا است/کشوری مستقل هستیم

به گزارش دفتر مرکزی روزنامه اقتصادآینده از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان که با حضور مسئولان و فرماندهان استانی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بابایی، ابوعطا و سایر شهدای گرانقدر این پایگاه و اشاره به موقعیت استراتژیک پایگاه شهید بابایی، گفت: این پایگاه در طول ۸ سال دفاع مقدس مأموریت‌های ویژه ای به خصوص در باز نگه داشتن شریان اقتصادی کشور و دفاع از منابع نفتی ایفا کرد و همچنین در دستگیری شرور ریگی نیز نقش مهمی داشت.

وی با اشاره به وجود هواپیماهای جنگنده شکاری رهگیر، F۱۴، F۷، pc۷ همچنین آموزش دانشجویان جوان، اهمیت این پایگاه را دوچندان دانست و افزود: زیرساخت آموزش خلبانی کشور در این پایگاه قرار دارد و الگوی سنجش مناسب و استاندارد برای شناسایی نیروی رزمی است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: کشور ما در کانون توجه دشمنان و معاندان است چرا که ایران اسلامی، توانمند و مستقل است و این به اثبات رسیده و احساس خطر می‌کنند چون با یک پدیده نوظهور مواجه شده اند که حرف حق می‌زند.

امیر نصیرزاده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توقف در مسیر پیشرفت را مجاز نمی‌دانند، اظهار کرد: این پایگاه توان دفاع از جنوب، غرب و شرق کشور را دارد و در دفاع مقدس هم این مأموریت را با حفاظت از مکان‌های حساس انجام داد و در اسکورت نفتکش‌ها، حراست از بندرگاه‌ها و حفظ شریان‌های اقتصادی نقش ویژه‌ای ایفا کرد.

وی، با قدردانی از امیر سرتیپ دوم فتاح، وی را از بهترین خلبانان نیروی هوایی ارتش و فردی بسیار نوآور که اقداماتش در امور روحی و رفاهی منجر به رضایت مندی خانواده‌های کارکنان شده دانست و با معرفی امیر سرتیپ دوم علیرضا انگیزه به عنوان فرمانده جدید پایگاه هوایی شهید بابایی وی را نیز فردی بسیار متخصص و شایسته است که مراتب فرماندهی را یکی پس از دیگری طی کرده اند.

در ابتدای این مراسم امیر فتاح فرمانده سابق پایگاه شهید بابایی، گزارشی از اقدامات انجام شده در مدت تصدی فرماندهی این پایگاه ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

روزنامه اقتصادآینده و پورتال خبری اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید