استاد دوره های موفقیت و کارآفرین برتر:

قدم اول موفقیت در هر فضایی؛ «خودآگاهی» است

قدم اول موفقیت در هر فضایی؛ «خودآگاهی» است

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  نوید نور گفت: متأسفانه اغلب مردم با تصوری غلط به دنبال میان‌برهایی جهت موفقیت یک شبه هستند، در حالی‌که فرآیند تحقق موفقیت نیازمند صبر و تلاش شبانه‌روزی است.

 

نوید نور، استاد دوره های موفقیت، کارآفرین برتر و سخنران کارگاه های انگیزشی در گفت‌وگو با خبرنگار ما  با اشاره به این‌که مهم‌ترین انگیزه‌ام برای خدمت به وطنم و ارایه راهکارهای موفقیت در دوره های متعدد، مادرم بوده است، اظهار داشت: این انگیزه درونی موجب شده تا درآمدهای حاصل از سمینارهای مختلف را صرف تحقیقات در استان های محروم کشور و مدرسه‌سازی با نام مادرم بکنم.

 

وی با اشاره به این‌که تمامی انسان‌ها در ذات خود به دنبال موفقیت و دیده شدن هستند، خاطرنشان کرد: آدم موفق  همواره خود را آماده موفقیت کرده و هر زمانی که فرصتی بروز و ظهور کند، از آن بهره می برد، همین مسأله تفاوت میان آدم‌های خوش‌شانس و بدشانس است. به عبارتی آدم های خوش شانس همان هایی هستند که از فرصت ها به خوبی بهره مند می شوند.

 

نور با ذکر مثالی در این زمینه گفت: با گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان، ۹۹ درصد مردم اعتقاد داشتند که کسب و کارشان با مشکل مواجه شد و اغلب خود را ورشکسته تصور کردند، در حالیکه عده ای با تطبیق شرایط کاری خود را وضعیت کرونا، یک و نیم سال گذشته را تبدیل به فرصتی برای درآمدزایی و گسترش بیزینس خود کردند.

 

این استاد دوره های موفقیت افزود: بنده در یک خانواده ساده کارمندی و با درآمد بسیار معمولی پرورش یافته ام، در خانواده من هم ترس هایی برای خروج از وضعیت امن زندگی برای پدرم وجود داشت، اما من نخواستم با همان وضعیت زندگی را ادامه دهم، بنابراین دل به دریا زدم و سخت تلاش کردم، تا جایی که شب هایی را به دلیل بی خانمان بودن، در اتومبیل شخصی خود می خوابیدم.

 

این کارآفرین برتر کشور گفت: متأسفانه اغلب مردم با تصوری غلط به دنبال میان‌برهایی جهت موفقیت یک شبه هستند، در حالی‌که فرآیند تحقق موفقیت نیازمند صبر و تلاش شبانه‌روزی است. اعتقاد دارم همه انسان ها یک درد مشترک دارند به نام «دیده شدن» که بنا به افراد مختلف این امر اندازه های متقاوتی دارد، من هم مستثنی از این مسأله نبودم، اما برای دیده شدن و موفقیت خود سخت کار کردم و از فرصت هایی که داشتم نهایت بهره را بردم.

 

نوید نور با اشاره به این‌که زندگی برای هیچ کس بدون پستی و بلندی وجود ندارد، گفت: این‌که خیال کنیم همه سلبریتی‌های بزرگ دنیا؛ زندگی لوکس، راحت و با آرامشی دارند، غلط است، بنده با بسیاری از این افراد در ارتباط هستم؛ شاید خیلی از این‌ها دورنمای موفقی از خود نشان دهند ، اما از درون زندگی با آرامشی ندارند. بنابراین موفقیت افراد در میزان رسیدن به آرامش در زندگی نیز بستگی دارد.

 

این استاد دوره های موفقیت با تأکید بر این‌که قدم اول موفقیت در هر فضایی؛ «خودآگاهی» است، تصریح کرد: خود نظمی به عنوان مهمترین عامل اجرائی در فرایند موفقیت نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ ضمن این‌که باید دانست افراد موفق؛ اعتماد به نفس دارند و نسبت به ظرفیت های خود آگاهی دارند.

 

نوید نور در ادامه به تعریف و تشریح شایستگی و تاثیر آن در فرایند موفقیت پرداخت و خاطرنشان کرد: هر چه شما شایسته تر باشید، هر چه در فضای پر رقابت امروزی حرف بیشتری برای گفتن داشته باشید، در حیطه خودتان متخصص تر باشید و شایستگی خودتان، محصولتان و سرویسی که ارائه می‌دهید را اثبات کنید، شانس موفقیت شما بسیار بالاتر خواهد بود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید