رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

شناسائی 572 بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی

شناسائی 572 بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی

 

 

اقتصاد آینده آذربایجان غربی) : رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۷۲ بیمارجدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند که از این تعداد ۱۴۷ نفر بستری هستند.

 

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان افزود: هم اکنون از ۸۳۹ بیمار، ۱۵۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۱۶ بیمار هم به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ارومیه با ۷۸، خوی با ۲۷ و میاندوآب با ۹ بیمار جدید بیشترین تعداد بستری را در استان داشتند، اظهار کرد: با فوت ۷ بیمار مبتلای دیگر، مجموع قربانیان کرونا در آذربایجان غربی به ۴ هزار و ۸۶۵ نفر رسید.

 

آقازاده خاطرنشان کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، از ۱۷ شهرستان این استان، پنج شهرستان در وضعیت قرمز بوده که ارومیه از جمله آنهاست و در حال حاضر شهرستان‌های ارومیه، خوی، چایپاره، ماکو و شاهین دژ وضعیت قرمز کرونایی دارند.

 

وی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری در شهرهای قرمز، زرد و نارنجی از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص روند واکسیناسیون در استان نیز گفت: در حال حاضر ۳۱۳ هزار و ۹۹ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده و در ۲۴ ساعت گذشته، پنج هزار و ۶۳۵ نفر در آذربایجان غربی به این تعداد اضافه شده است.

 

آقازاده با اشاره به اینکه واکسیناسیون با سرعت در این استان نظیر دیگر مناطق کشور در حال انجام است، بیان کرد: شهروندان حائز شرایط اعلامی وزارت بهداشت پس از دریافت زمان واکسیناسیون به محل تعیین شده مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید