مدیرعامل شرکت گاز آذریایجان غربی :

اجرای سالانه بیش از هزار کیلومتر شبکه گاز در آذربایجان‌غربی

 اجرای سالانه بیش از هزار کیلومتر شبکه گاز در آذربایجان‌غربی

 

 

اقتصاد آینده آذربایجان غربی ) :  مدیرعامل شرکت گاز آذریایجان غربی گفت: طی سال‌های اخیر به طور متوسط سالانه بیش از یک هزار کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شده است.

 

علیرضا شیخی در گفت و گوی با خبرنگاران با بیان اینکه با وجود  مشکلات ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹، خللی در گازرسانی صورت نگرفته است، افزود: سال گذشته یک هزار و ۱۵۳ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در آذربایجان‌غربی اجرا شده تا میزان شبکه، خط انتقال و تغذیه اجراشده در کل استان به بالای ۱۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر برسد.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته به ۱۰۷ روستا و ۲ شهر زرآباد و خلیفان گازرسانی صورت گرفت، اظهار داشت: در پایان سال ۹۹ با گازرسانی به ۱۰۷ روستا، تعداد روستاهای برخوردار از گاز در استان به رغم کوهستانی بودن منطقه و سخت بودن پروژه ها به یک هزار و ۲۶۷ روستا رسید و ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی نیز به ۷۰ درصد ارتقا یافت.

 

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی به پروژه‌های نصب انشعاب و اشتراک پذیری در سال گذشته نیز پرداخت و اعلام کرد: در این مدت ۱۶ هزار و ۸۲۳ انشعاب نصب شد تا تعداد کل انشعابات نصب شده استان به رقم ۴۶۸ هزار و ۷۶۱ مورد برسد.

 

شیخی با بیان اینکه هم اکنون بیش از یک میلیون و ۳۵ هزار مشترک در آذربایجان غربی از گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار کرد: سال گذشته ۴۵ هزار مشترک جدید در این استان جذب شد.

 

وی گفت: در طول سال گذشته  ۴۷ هزار و ۳۶۰ واحد مسکونی در استان به شبکه گاز کشور متصل شد تا تعداد واحدهای مسکونی برخوردار به بیش از یک میلیون و ۱۵۵ هزار واحد در پایان سال برسد.

 

وی همچنین در رابطه با برخورداری بخش شهری از گاز سراسری، بیان کرد: ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار شهری استان تا پایان سال قبل به ۹۹.۶ درصد رسید.

 

وی ادامه داد: بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی و مصارف عمده در استان، سوخت خود را از گاز طبیعی تامین می‌کنند و جریان گاز طبیعی همه صنایع و مصارف عمده به صورت پایدار در جریان است.

 

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: ۲۲ شهرک صنعتی در شهرهای مختلف استان با ۱۳۵ ایستگاه CNG و واحدهای صنعتی و تولیدی متصل به شبکه گاز استان نقش عمده ای در توسعه، اشتغال زایی و کاستن از تخریب محیط زیست ایفا می کنند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید