۴ حلقه چاه در مدار تامین آب آشامیدنی سمیرم قرار گرفت

مجید صابری روز جمعه در گفتگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار داشت: این چاه‌ها بعد از ۲ هفته تلاش جهادی و بی‌وقفه کارکنان امور آب و فاضلاب شهرستان به منابع آبی سمیرم وصل شد تا مشکل اُفت فشار و قطع آب شهر مرتفع شود.

وی با اشاره به کاهش ناگهانی منابع تامین آب شهر سمیرم در تیر ماه امسال، تصریح کرد: آن زمان با حدود ۳۰ درصد اُفت منابع روبه‌رو شدیم و در اسرع وقت عملیات اتصال چاه‌های مدیریت بحران به آب شهر را آغاز کردیم.

رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان سمیرم افزود: در زمان اجرای طرح به علت اختلاف ارتفاع نقاط مختلف شهر و کمبود آب ضمن آگاه‌سازی شهروندان با استفاده از قابلیت پهنه بندی به‌منظور توزیع عادلانه آب، قطع ساعتی آب در نواحی مختلف شهر به مدت ۱۴ روز با اطلاع رسانی صورت گرفت.

صابری ادامه داد: چهار حلقه چاه مذکور نقص‌هایی داشت که رفع و سپس ۲ هزار متر لوله ۱۶۰ پلی اتیلن در مسیر انتقال آب، حفاری و لوله گذاری شد.

وی تصریح کرد: به علت اختلاف ارتفاع ۳۵۰ متری در شهر سمیرم یک دستگاه پمپاژ میانی ایجاد و ایستگاه پمپاژ موجود نیز تجهیز شد.

رییس اداره آبفای سمیرم، ۲ کیلومتر خط انتقال و برق رسانی به تأسیسات آبفا را از دیگر تلاش های صورت گرفته در این مدت عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۲۵ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تأمین آب شرب شهر سمیرم اضافه شده است.

صابری اظهار داشت: علاوه بر این موارد، یک ایستگاه پمپاژ اضطراری نیز به منظور تقویت شبکه آبرسانی سمیرم احداث شد و با تجهیز ۲ ایستگاه پمپاژ و اتصال مخازن بین راهی به شبکه آب به شهر رسید.

وی تاکید کرد: امسال شرایط سخت خشکسالی را شاهد هستیم و پذیرفته نیست در این شرایط بحرانی برخی اقدام به مصرف بی رویه آب برای شستن خودرو، آب دادن درختان پرشمار در حیاط خانه ها و نظافت کوچه با آب شهری کنند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری سمیرم با چهار محدوده مطالعاتی قبرکیخا، سمیرم، وردشت و کُمه جزو حوضه آبریز کارون بزرگ محسوب می‌شود.
این شهرستان با ۱۵۰ روستا و آبادی، چهار بخش مرکزی، پادنای بزرگ، وردشت و پادنا و ۶ شهر بیده، فتح آباد، کمه، ونک، حنا و سمیرم در ۱۶۰  کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید