کد خبر: 299319
۰
۰
نسخه چاپی

سرعت طوفان شن در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید

به گزارش اقتصادآینده نیوز، محسن حیدری اظهارداشت: در سایر شهرهای شمال استان نیز توفان گرد و خاک و وزش باد شدید ادامه دارد به طوری که از توفان شدید شعاع دید افقی در زاهک را یک‌هزار متر کاهش داده است.

وی افزود: وزش توفان گردوخاک و شن سبب کاهش شدید دید افقی در مسیرهای ارتباطی شمال استان بویژه مسیر زابل- هیرمند، زابل-زهک، زابل-نهبندان و زابل-زاهدان شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: انتظار می‌رود وزش این توفان سبب تشکیل توده عظیم گردوغبار و نفوذ آن به غرب افغانستان و پاکستان و نوار شرقی و شهرستان‌های جنوبی تر سیستان و بلوچستان شود.

وی اظهارداشت: وضعیت جوی زاهدان نیز هم‌اینک غبار آلود بوده و شعاع دید افقی به دلیل نفوذ گردوغبار شمال استان به این شهر به پنج هزار متر کاهش یافته است.

حیدری افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه حداقل تا دوشنبه پیش رو در شمال استان ادامه دارد که پیامد آن خیزش گردوخاک، کاهش شدید دید افقی، کاهش کیفیت هوا و ایجاد توده گردوغبار و نفوذ آن به عرض‌های پایین‌تر است.

وی گفت: توصیه می‌شود مردم شمال استان و مناطق درگیر توفان در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز اجتناب کنند همچنین از ترددهای جاده‌ای بویژه در مسیر زاهدان - زابل به دلیل وجود نقاط بحرانی در طول مسیر خودداری شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید