کد خبر: 299321
۰
۰
نسخه چاپی

اعتماد به غرب اشتباه بزرگ دولت روحانی/ آیندگان درس بگیرند

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت‌الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های دومین نماز جمعه مرداد ماه ۱۴۰۰ مهدی‌شهر به میزبانی مصلای نماز جمعه این شهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی در برابر جنگ نرم هر روز با فتنه‌ای جدید روبرو است و پدیده‌ای که در برابر این فتنه‌ها ایستاده و توانسته آنها را خاموش کند، نماز جمعه است، بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ۹۰۰ تریبون نماز جمعه در کشور وجود دارد و مشغول پیام رسانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم و تبیین استراتژی‌های انقلاب اسلامی و نظام اسلامی هستند.

وی افزود: در فتنه سال ۸۸ شاهد بودیم که بعد از هشت ماه که انقلاب مخملی در کشور شروع شده بود، آنکه چشم فتنه را کور کرد خطبه بصیرت بخش رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و لذا انقلاب اسلامی در تمام برهه‌ها مدیون نماز جمعه است چرا که از همین مکان‌ها بود که اعزام نیروها به جبهه صورت می‌گرفت و پشتیبانی‌های نیروهای مسلح و امور سیاسی انجام می‌شد.

راهبرد نادرست دولت روحانی

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه نماز جمعه اجتماع هفتگی و یک حج محسوب می‌شود که همدلی می‌آفریند، تاکید کرد: باید قدردان نعمت نماز جمعه در انقلاب اسلامی باشیم.

بارانی در دومین بخش سخنان خود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دولت دوازدهم دولتمردان را بدرقه‌ای عبرت‌آموز کردند، گفت: معظم‌له هیچ دولتی را اینگونه بدرقه نکرده بودند چرا که نخستین درس به دولت توحید عملی بود چرا که طبق تعالیم اسلام هر کاری که مسئولی انجام می‌دهد اگر برای خدا باشد، توشه‌ای برای آنها در آخرت محسوب می‌شود بنابراین همه کسانی که مسئولیتی بر دست می‌گیرند باید این توحید عملی را در نظر داشته باشد.

وی با بیان اینکه دومین درس رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت دوازدهم و مسئولان تجربه تلخ اعتماد به غرب بود، افزود: دولت روحانی با شعار دیپلماسی و شعار مذاکره با غرب رأی آورد و مردم یادشان نرفته که می‌گفت باید سانترفیوژها و چرخه صنعت بچرخد و همه چیز را به مذاکره گره زد، هشت سال کشور در این مسیر قرار گرفت و رهبر معظم انقلاب اسلامی این درس را برای آیندگان بیان کردند که اعتماد به غرب یک اشتباه است.

عدم اعتماد به غرب

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه هرکس به غرب اعتماد کند باید بداند که آنان دنبال منافع خودشان هستند، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که آیندگان باید از این دولت درس بگیرند چرا که معلوم شد اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و غرب به ما کمک نمی‌کند.

بارانی با بیان اینکه اشتباه فاحشی است که کسانی فکر کنند دولت‌های آمریکا با یکدیگر فرق می‌کنند، گفت: آمریکایی‌ها اندیشکده هایی دارند که در آن راهبردهای ۵۰ ساله این کشور نوشته می‌شود در آن راهبردها همه چیز به نفع آنها برنامه‌ریزی خواهد شد، لذا سند این اندیشکده‌ها این است که اگر آمریکا بخواهد کدخدای منطقه بماند باید در قلب آسیا بر منابع نفتی و گازی مسلط باشد و برای این کار باید ایران مهار شود تا بتواند تسلط کافی در منطقه داشته باشد لذا این راهبرد تفاوتی بین اوباما، ترامپ و بایدن و.. نیست.

وی افزود: درس سومی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز گذشته خطاب به دولت روحانی بیان کرد این بود که نتیجه اعتماد به غرب این شد که خیلی از برنامه‌های داخلی کشورمان انجام نشد و بسیاری ظرفیت‌های داخلی شکوفا نشدند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید