گازرسانی به ۱۳۰۰ واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی

گازرسانی به ۱۳۰۰ واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی

 

اقتصاد آینده آذربایجان غربی ) : گازرسانی به بیش از هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی طی هشت سال گذشته در آذربایجان‌غربی صورت پذیرفته در حالی‌که این میزان تا پیش از فعالیت دولت یازدهم، ۴۳۷ مورد بوده است.

 

شرکت گاز آذربایجان غربی با رویکرد کمک‌ به توسعه استان و گسترش رفاه، لوله های گاز طبیعی را در دل کوه ها و دره ها قرار داده و از درون رودها و جنگل ها عبور داده و به خانه ها و صنایع مختلف در گوشه گوشه این استان بزرگ رسانده است.

 

یکی از دستاوردهای مهم شرکت گاز آذربایجان غربی برخورداری صنایع و مصارف عمده از نعمت گاز است که با تامین سوخت مورد نیاز در این بخش، نقش مهمی در افزایش اشتغال و تولید ایفا می کند و گام موثری در توسعه استان و محرومیت زدایی به حساب می آید.

 

در کنار توجه به گازرسانی به منازل و مراکز تجاری، توسعه صنعتی ناشی از گازرسانی به شهرک های صنعتی و صنایع کوچک و بزرگ در دستور کار شرکت های گاز قرار داشته و دارد و همین امر، یکی از عوامل مهم پیشرفت در استان هایی نظیر آذربایجان غربی به شمار می رود.

 

بیش از هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در آذربایجان غربی از گاز طبیعی برخوردار شده است

 

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۰۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شده است، گفت: با اجرای این مقدار شبکه در سال جاری، میزان خط انتقال و شبکه توزیع گاز اجرا شده در استان از مرز ۱۶ هزار و ۴۲۰ کیلومتر عبور کرد.

 

علیرضا شیخی با بیان اینکه به طور متوسط در هر سال بیش از هزار کیلومتر شبکه گاز در چند سال اخیر در استان اجرا شده، افزود: این حجم از عملیات،  بیانگر اراده بالا جهت رفع محرومیت و گازرسانی به نقاط محروم این استان است.

 

وی با بیان اینکه آنچه در آذربایجان غربی رخ داده، چیزی جز یک انقلاب در عرصه خدمت رسانی به مردم در صنعت گاز نبوده است، اظهار کرد: هم اکنون سهم ۷۵ درصدی گاز در سبد انرژی استان و گازرسانی به بیش از هزار و ۳۰۰ واحد بخش صنایع صورت پذیرفته، در حالی که گازرسانی به صنایع و مصارف عمده از ابتدا تاسیس شرکت گاز در استان تا پایان سال ۱۳۹۱ رقمی معادل ۴۳۷ مورد بود.

 

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی افزود: با گاز رسانی به ۱۲ شهرک صنعتی از ابتدای سال ۹۲ تاکنون تعداد شهرک های صنعتی بهره مند از نعمت گاز در استان به ۲۲ مورد رسیده است.

 

شیخی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی ۷۲ درصد است، اظهار کرد: با بهره برداری از پروژه های گازرسانی به روستاها در سراسر استان این رقم به ۹۰ درصد خانوار روستایی بهره مند از گازطبیعی نزدیک می شود.

 

وی با اشاره به تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان گفت: این تعداد بالغ بر یک میلیون و ۴۳ هزار مشترک است که حفظ جریان پایدار گاز طبیعی این تعداد از مشترک از اهداف اصلی شرکت به حساب می آید.

 

گازرسانی به ۹ واحد صنعتی و مصرف کنندگان عمده سردشت

 

رییس اداره گاز سردشت نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم، گازرسانی به ۹ واحد صنعتی و مصرف کننده عمده این شهرستان انجام شده است.

 

محمد عمری افزود: در حال حاضر گازرسانی بە هفت واحد مرغداری با پیشرفت ٦۰ درصدی و بیمارستان امام خمینی (ره) در خارج از شهر با پیشرفت ۹۰ درصدی و کارخانە پاکدیس با پیشرفت ٨۰ درصدی در حال انجام است.

میاندوآب نخستین شهر سبز درآذربایجان‌غربی

رییس اداره گاز میاندوآب هم گفت: با پایان یافتن طرح گازرسانی به خانوارهای هدف برنامه، این شهرستان لقب نخستین شهر سبز آذربایجان غربی را به خود اختصاص داد.

بهرام کاظمی با بیان اینکه ۹۹.۵ درصد خانوارهای میاندوآب از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری این شهرستان شامل شهرهای میاندوآب، چهاربرج، باروق و بکتاش از نعمت گازطبیعی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: از ۱۹۲ روستای میاندوآب‌ نیز ۱۶۵ روستا دارای گاز طبیعی است که میزان ۹۸ درصد جمعیت خانوار روستایی این شهرستان نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

کاظمی اظهار داشت: در این شهرستان هم اینک ۵۵ درصد مصرف گاز در بخش خانگی، ۹ درصد در بخش حمل و نقل، هفت درصد در بخش کشاورزی، ۲۴ درصد در بخش صنایع و مابقی نیز در سایر بخش ها است.

نقده  تنها ۱۷ روستا تا تبدیل شدن به شهرستان سبز فاصله دارد

 

رییس اداره گاز نقده گفت: در حال حاضر پروژه گازرسانی به ۱۷ روستای محور لواشلو نقده که عملیات آن از پاییز سال گذشته آغاز شده، در دست اجراست که با اتمام آن، میزان برخورداری خانوار روستایی این شهرستان از نعمت گاز به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

نورالدین صمدلو به پروژه گازرسانی به ۴۶ مورد از صنایع و واحدهای عمده‌ی این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز در مجموع از ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تلاش ما بر این خواهد بود با تسریع در عملیات گازرسانی، گام بزرگی در تبدیل سوخت این واحدها در نقده برداریم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید