کد خبر: 299774
۰
۰
نسخه چاپی

وجود بیش ‌از ۴۵۰ هزار کلنی زنبور عسل در کرمانشاه

ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت اتحادیه تعاونی‌های زنبورداران استان کرمانشاه در حمایت از این قشر مولد اظهار کرد: برای تحقق شعار سال مبنی بر پشتیبانی از تولید و مانع زدایی‌ها اعضای هیئت مدیره این اتحادیه برای رفع مشکلات و مسائل زنبورداران در استان کرمانشاه باید پیگیری‌ها لازم را داشته باشند.

وی به وجود ظرفیت و پتانسیل بالای استان کرمانشاه در تولید عسل اشاره کرد و افزود: بیش از ۴۴۶ هزار کلنی مدرن و چهار هزار کلنی سنتی در زنبورستان‌های این استان وجود داشته که می‌توان با استفاده از این ظرفیت و افزایش آن کرمانشاه را به عنوان یکی از قطب‌های تولید عسل کشور معرفی کرد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه تصریح کرد: یک هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در زنبورستان‌های استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

به گفته صفایی ۹ شرکت تعاونی کشاورزی زنبورداری در استان کرمانشاه به تولید عسل و زنبورداری مشغول به بوده که اتحادیه زنبورداران این استان را تشکیل می‌دهند.

وی یکی از اهداف تشکیل اتحادیه زنبورداران را پیگیری سریع‌تر امور مربوطه و افزایش بهره‌وری عنوان کرد و افزود: در اسرع وقت برای پیگیری سریع‌تر امور زنبورداران مکان این اتحادیه از شهرستان صحنه به شهرستان کرمانشاه منتقل می‌شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید