کد خبر: 300222
۰
۰
نسخه چاپی

ضرورت رعایت شیوه های نامه های بهداشتی در برنامه های محرم

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام اسماعیل رمضانی چهارشنبه شب در جمع تعدادی از هیئات مذهبی شهرستان آمل در آستانه ماه محرم در مسجد دوطفلان مسلم (ع) این شهرستان افزود: پس از برگزاری مراسم‌های عزاداری دهه نخست ماه محرم سال گذشته، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از هیئات مذهبی در سطح استان رضایتبخش اعلام کرده بودند.

وی اضافه کرد، انصافاً گزارش‌هایی که مسئولان بهداشتی و نظارتی از برگزاری مراسم‌های سال گذشته ارائه کردند، درصد استفاده از ماسک توسط افراد در هیئات مذهبی بیش از ۹۴ درصد بوده که واقعاً در هیچ تجمعاتی در کشور تا این حد شیوه نامه‌های بهداشتی کرونایی رعایت نشده به طوری که اکنون درصد استفاده ازماسک توسط مردم کمتر از ۵۰ درصد است.

وی افزود: درآستانه ماه محرم، متأسفانه عده‌ای با تفکرات غلط و باطل درتلاش برای محدود و حتی برگزارنکردن اقامه عزاداری برای سیدالشهدا هستند و با این تصور که دوباره کرونا اوج خواهد گرفت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل با اشاره به اینکه برپایی مجالس عروسی و مراسم‌های دیگر با تجمع‌های بدون کنترل و در پایین‌ترین سطح رعایت شیوه نامه‌های کرونایی بدون واکنش و محدودیت درحال برگزاری است، گفت، اینکه اکنون عده‌ای می‌گویند این باشد وآن نباشد، این تفکرها غلط و باطل بوده زیرا ملت ما امام حسینی هست وتحت هرشرایطی حتی با حضور افراد به تعداد انگشتان یک تا دو دست مجلس عزای امام حسین (ع) امسال هم برپا خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل با تاکید براینکه برگزاری مراسم‌های عزاداری توسط هیئات مذهبی ودست اندرکاران امر تدبیر شود و این مهم با تدبیر جهادی و مکتبی شدنی است، گفت، باید به گونه‌ای امسال هم مراسم‌های عزای سیدالشهدا را با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار کنیم که انشاله کمترین تهدیدها را داشته باشد.

همیاران سلامت در خدمت هیئات مذهبی آمل

وی با تاکید براینکه مراسم‌های عزاداری، سینه زنی و زنجیرزنی دهه نخست ماه محرم حتماً در فضای باز وبا رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی باید برگزار شود، گفت، مسئولان هیئات مذهبی توجه داشته باشند تا از هرگونه پذیرایی در مراسم‌ها جلوگیری شود و درصورت تدارک نذری از سوی افراد، حتماً دربسته بندی ها به افراد داده شود.

حجت الاسلام رمضانی گفت، که همیاران سلامت در ورودی محل برگزاری مراسم وحتی زمان برگزاری مراسم مورد تاکید است که امسال این افراد درهیئات مذهبی باید بکارگیری شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل همچنین به شناسایی حدود ۶۰۰ هیئت مذهبی توسط این اداره دراین شهرستان خبر داد وگفت، ازاین شمار تاکنون بیش از ۴۰۰ هیأت داری شناسه وکدثبتی اداره تبلیغات سلامی دریافت کردند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید