کد خبر: 301241
۰
۰
نسخه چاپی

افزایش ۳۳ درصدی استفاده از وسایل نقلیه عمومی در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، علی امیری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: ناوگان استان مرکزی روزانه حدود ۴ هزار و ۳۵۰ تن کالا توسط ۱۸۷ دستگاه کامیون از خوزستان و بندر امام خمینی (ره) به استان مرکزی حمل می‌کند. همچنین برای تسریع در این اقدام جهادی در راستای رسالت سازمانی، کاروان‌هایی متشکل از ماشین آلات راهداری به بندر امام خمینی (ره) اعزام شده‌اند تا هرچه سریع‌تر کالاهای اساسی به مقاصد مربوطه حمل شوند.

وی ادامه داد: بیماری کرونا در ۲ سال گذشته به اقتصاد جهانی لطمه وارد کرده است که کشور ما نیز از این مورد مستثنی نبوده و ناوگان حمل و نقل مسافر استان مرکزی نیز آسیب دیده است.

معاون حمل و نقل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در سال ۹۸ حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر از طریق ناوگان مسافری استان جابجا شده بود که در سال گذشته به علت همه گیری و گستردگی بیماری کرونا این رقم به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تقلیل یافت که با کاهش ۵۱ درصدی همراه بوده است. اما در ادامه با تمهیدات اندیشیده شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای حمایت از ناوگان مسافری و الزام به اخذ استعلام بیماری کرونای مسافرین قبل از صدور بلیط توسط سامانه راه اندازی شده‌است.

جهانی تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل کالای استان از کرونا بی تأثیر نبوده و با همت و تلاش بی وقفه رانندگان در سال ۹۹ با جابجایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ با افزایش ۱۴ درصدی همراه بوده است و طی ۴ ماه نخست سال جاری افزون بر ۶ میلیون و ۳۵۵ هزار تن کالا جابجا شده است.

وی در خصوص ارتقای روکش آسفالت راه‌ها عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در کشور ارتقای روکش آسفالت راه‌های شریانی است که در این چارچوب نیز استان مرکزی با جذب اعتبارات مناسب عملکرد مطلوبی داشته است به گونه‌ای که ارزش ریالی پروژه‌های اجرا شده و در حال اجرای حوزه نگهداری راه‌ها در حال حاضر بیش از هزار میلیارد ریال است که امیدواریم با استمرار پیگیری‌های لازم بتوانیم برای ارتقای رویه آسفالتی راه‌ها در راستای خدمت رسانی به کاربران جاده‌ای و ایجاد بستری مناسب برای برقراری ترددی ایمن خدماتی مطلوب‌تر ارائه کنیم.

معاون حمل و نقل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۳۵ شرکت حمل و نقل، ۵۱ شرکت حمل مسافر و ۶ مرکز معاینه فنی در استان مرکزی وجود دارد، شرکت‌های معاینه فنی استان مرکزی در شهرستان‌های ساوه، دلیجان، محلات و اراک قرار داشته و ایجاد سه مرکز معاینه فنی نیز در حال انجام است.

جهانی ادامه داد: ۱۱ هزار راننده دارای کارت هوشمند در استان مرکزی فعال بوده و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با حمل ۲۱ میلیون تن کالا جز استان‌های برتر بوده است.

معاون حمل و نقل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: استفاده از وسایل نقلیه عمومی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید