کد خبر: 301366
۰
۰
نسخه چاپی

طرح هر کوچه شهید یک حسینیه فضای شهر قزوین را امام حسینی می‌کند

امیر صالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره برگزاری طرح «هر کوچه شهید یک حسینیه» اظهار کرد: با فرارسیدن ایام عزای حسینی همواره منازل شهدا حسینیه‌هایی برای برپایی مراسم عزاداری بود که با شیوع ویروس کرونا این حسینیه‌ها نیز تعطیل شد.

خادم هیئت سیده زینب (س) استان قزوین اذعان کرد: عمده‌ترین علت تعطیلی این حسینیه‌ها به علت شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که در ایام کرونا طرح طرح «هر کوچه شهید یک حسینیه» برای جلوگیری از تعطیلی هیئت‌های خانگی همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز کوچه اجرا شد.

وی گفت: این طرح به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه جلوی درب منازل شهدا در دههٔ اول محرم با حضور از اجتماعی از مردم رهگذر یا همسایه همراه با قرائت زیارت عاشورا، روضه و سخنرانی برگزار می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: هدف ما از اجرای طرح «هر کوچه شهید یک حسینیه» در ابتدا جلوگیری از تعطیلی هیئت خانگی و سپس ادای دین ما نسبت به شهدا است که این طرح توسط هیئت مختلف استان هرروز طی دهه اول محرم جلوی درب منازل شهدا برگزار می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه این طرح مورد استقبال مردم و رسانه‌ها قرارگرفته و سایت‌های ملی نیز به انتشار عکس‌های استان قزوین از این طرح پرداخته‌اند گفت: طرح «هر کوچه شهید یک حسینیه» که به میزبانی خانوادهٔ شهدا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در مدت‌زمان کوتاه برگزار می‌شود فضای شهر را به عطر شهدا به‌ویژه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) معطر می‌کند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید