کد خبر: 301721
۰
۰
نسخه چاپی

تلاش مضاعف هیئات مذهبی برای مقابله با کرونا

به گزارش اقتصادآینده نیوز، حجت الاسلام ناصرشکریان امیری در سیزدهمین جلسه قرارگاه ستاد عملیات محرم ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش و با انتقاد از برخی تصمیمات وزارت کشور نسبت به هیئات مذهبی و برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین (ع)، اظهار داشت: در تمامی سال‌های شیوع این ویروس منحوس (کووید ۱۹) این نهادهای مذهبی و تشکل‌های دینی و قرآنی بودند که در کنار کادر مجاهد و خستگی ناپذیر درمان و پزشکی برای ریشه کن کردن این ویروس منحوس تلاش و همت مضاعف داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به نقش اثرگذار و فرهنگ ساز هیئات مذهبی در حوزه سلامت به ویژه در این شرایط بحرانی کشور، افزود: هیئات مذهبی، مسجدی‌ها و تشکل‌های دینی، مذهبی و قرآنی به تعبیر رهبری معظم انقلاب خوش درخشیدند و در مواجه با این بحران اجتماعی دست از خدمات و یاری رساندن برنداشتن که نمونه آن را حتی امروز در این شرایط کشور شاهد هستیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با انتقاد از برخی تصمیم گیری ها نسبت به اقامه عزا و برپایی سوگواری برای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی در تمامی سال‌های شیوع این ویروس منحوس (کووید ۱۹) به آمار مراکز بازرسی وزارت بهداشت و درمان و برخی نهادهای نظارتی، به رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان توجه کردند و اینگونه تصمیم‌ها در خصوص نهادهاو تشکل‌های دینی و فرهنگی زیبنده نیست.

حجت الاسلام شکریان امیری در بخش دیگر سخنان خود به بیانات سال گذشته رهبری معظم انقلاب اشاره و تاکید کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بارها فرمودند که مردم مؤمن، مسجدی‌ها و فعالان حوزه دین به ویژه هیئات مذهبی در رعایت دقیق شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان نسبت به دیگر اقشار جامعه مصمم‌تر و دقیق‌تر عمل کردند و این تصمیمات با توجه به تخلف عده‌ای محدود در رعایت نکردن موازین بهداشتی، عادلانه نیست.

وی با بیان اینکه در اکثر مکان‌های مراسم عزاداری پروتکل‌های بهداشتی را با شدت و ظرافت رعایت می‌شود، ادامه داد: موارد بسیار کمی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گزارَش شده که تذکرات لازم داده می‌شود و بعد از تذکر متولیان مراسم تمهیدات لازم را به عمل می‌آورند. وی با انتقاد از عدم تعطیلی بسیاری از اماکنی که بیشترین عامل سرایت ویروس هستند، افزود: برگزاری مراسم زیرسقف بالای ۶ متر را زیر سوال می‌برند در صورتیکه سقف مترو ها و قطارهای مترو با آن جمعیت، اتوبوس، هواپیما، پاساژ، بازارها و صف‌های دارو و مرغ …مورد سوال نیست.

این مسئول فرهنگی استان با انتقاد شدید از وجود مسافران در سواحل استان، ادامه داد: چرا در موضوع هجوم مسافرین در سواحل و تفرجگاه‌ها کمتر توجه می‌شود و سکوت می‌کنند ولی مراسم عزادار سیدالشهدا را به انوع مختلف زیر سوال می‌برید.

شکریان بیان داشت؛ مقام معظم رهبری همواره ضمن بیان و تذکر رعایت مواد بهداشتی، از عزاداران، هیئات و متولیان مراسم، بخاطر برگزاری مراسم تقدیر و تشکر نمود اما برخی‌ها، فقط دستور بستن مراسم را می‌دهند. در حالی که منشأ بسیاری از کمک‌های مومنانه، پشتیبانی قوی و جهادی از کادر درمان به دولت وقت کمک‌های شایان و مؤثری بود که همین مبلغین، هیئتی‌ها و مساجد انجام دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با انتقاد از تصمیم‌های آنی و خارج از زمان ستاد کرونا، افزود: بسیاری از هیئات و متولیان مراسم عزاداری قبل از محرم با توجه به مصوبه ستاد کرونا و شرایطی که مجاز اعلام شد هزینه‌های هنگفتی نسبت به فصاسازی اقدام کردند ولی متأسفانه بعد از دو سه روز از برگزاری مراسم محرم، هیئتی‌ها مورد بی مهری قرار گرفتند. وی ادامه داد: ستاد کرونا بهتر است برای اتخاذ چنین تصمیماتی، با متولیان این امر مانند سازمان تبلیغات اسلامی و متولیان امور مشورت کند چرا که همین هیئات و مساجد در کنار کادر پرتلاش سلامت درحال خدمات رسانی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان با اشاره به مجاهدت‌ها و تلاش‌های هیئات مذهبی و فعالان حوزه دین در شرایط بسیار حساس کشور به ویژه در بحران شیوع این ویروس منحوس اشاره و خاطر نشان کرد: در مقطعی که کشور نیاز شدید به ماسک و مواد ضدعفونی کننده داشت همین مسجدی‌ها، هیأت‌های مذهبی و فعالان فرهنگی و قرآنی بودند که روزانه تولیدات فراوان را برای عرضه رایگان به ملت بزرگ ایران به صورت شبانه روزی برنامه ریزی کردند به صورتی که کشور حتی نیاز به وارادت آن هم نداشت و خود کشورهای غربی هم در تأمین این بخش خود با مشکلات مواجه بودند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید