کد خبر: 301726
۰
۰
نسخه چاپی

۳۰ درصد جمعیت استان قزوین واکسینه شده اند

به گزارش خبرنگار مهر دکتر پیمان نامدار در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که بعد از ظهر شنبه در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و سرعت و گستردگی آن مشکلات زیادی را رقم زده است که نمونه آن را می‌توان در کمبود تخت‌های بیمارستانی شاهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به همراهی سپاه و بسیج با کادر درمان بیان کرد: در نشست مشترکی که با فرماندهی سپاه استان قزوین داشته‌ایم و از اتفاقات خوب کمک تمام قد این عزیزان در مراکز واکسیناسیون در رابطه با موضوعات انضباطی است.

وی اذعان کرد: با ورود حجم بیشتری از واکسن و با در اختیار قرار گرفتن فضاهای جدید توان تزریق روزانه ۲۰ هزار واکسن را داریم، غربالگری‌های درب منزل از امروز کلید خورده است که تنها از صبح امروز تا ساعت ۱۲ تعداد ۱۲۰ غربالگری درب منزل را انجام داده‌اند که در این موضوع هم با همگامی خوب عزیزان در سپاه همراه بوده‌ایم.

نامدار به مسئله کمبودهای دارویی اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما در جهت تأمین دارو و سرم مورد نیاز به خصوص در مراکز بیمارستانی نتیجه بخش بوده و از سه روز پیش تا کنون این مشکل به صورت کلی حل شده است.

این مسئول توضیح داد: دستور العمل های علمی و پروتکل‌های درمانی در خصوص بیماری کرونا دائماً در حال تغییر است، یکی از داروهای مورد مصرف حدود یک هفته است که از پروتکل‌ها خارج شده و از دستور بیمه هم خارج شده است ولی گاهاً برخی از پزشکان این داروها را برای مریض تجویز می‌کنند و وقتی بیمار در تهیه این دارو با مشکل مواجه شده یک نارضایتی به وجود آمده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی به روند واکسیناسیون در استان اشاره کرد و مطرح کرد: تا امروز ۳۰۰ هزار تزریق واکسن در اینان رقم خورده که حدود ۳۰ درصد از جمعیت را شامل می‌شود و در کشور این آمار ۲۲ درصد است.

وی گفت: علاوه بر محدودیت‌های مسافرت بین استانی به برنامه‌ای برای جلوگیری از سفر افراد به زادگاهشان نیز نیازمندیم، ما این آسیب را در فصل گیلاس در طارم و الموت دیدیم و لازم است در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی که خیلی‌ها به زادگاهشان بازمی‌گردند در این برهه این اقدام را انجام ندهند.

این مسئول گفت: تزریق واکسن به راننده اینترنتی در روزهای اخیر مطرح شد و باعث افزایش شدید جمعیت در مراکز واکسیناسیون شد، متأسفانه از شهرهای همجوار از جمله تهران و کرج هم برای دریافت واکسن مراجعه شد لذت در حال حاضر کماکان اولویت واکسینه کردن با راننده‌های تاکسی و ارگان حمل و نقل عمومی خواهد بود.

نامدار تصریح کرد: کادر درمان تمام تلاش خود را در این شرایط بحرانی به کار می‌برد و یکی از خواسته‌های ما از اصحاب رسانه این است که در این موضوع ورود کنند و از رویداد اتفاقاتی نظیر هجمه‌های فضای مجازی با توان خود جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: بیشترین میزان شیوع کرونا دلتا تجمع در مکان‌های بسته است و در این راستا پیشنهاد ما نظارت دقیق بر اصناف است و مشاغل گروه یک هم به صورت شیفتی و کشیک و نوبتی فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در خاتمه خواستار شد: شرایط کنونی برای برپایی طرح‌های مراقبت‌های خانگی به کمک همه دستگاه‌ها خصوصاً در اختیار قرار دادن امکانات خودرویی می‌توانند به ما کمک کنند و همچنین خیرین و Ngo ها و گروه‌های مذهبی می‌توانند پشتیبان ما باشند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید