کد خبر: 301851
۰
۰
نسخه چاپی

۲۳ درصد کردستانی ها واکسن کرونا را دریافت کرده اند

فرزین رضاعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار نفر دز اول و ۵۵ هزار نفر دز دوم را هم دریافت کرده‌اند.

وی افزود: جامعه هدف بالای ۱۸ سال در استان کردستان یک میلیون نفر هستند و به صورت روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار دز واکسن به جامعه هدف در استان تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: شهرستان بیجار با ۷۰ درصد واکسیناسیون جمعیت بالای ۶۰ سال رتبه اول را به خود اختصاص داده است و شهرستان مریوان رتبه آخر را دارد و کمترین استقبال مردمی را داشته است.

رضاعی خاطرنشان کرد: بدون شک بی توجهی مریوانی‌ها به مبحث واکسیناسیون کرونا در آینده‌ای نزدیک برای کل استان دردسر ساز خواهد شد و این بی توجهی زمینه ساز جهش‌های جدید کرونایی در استان و به هدر رفتن زحمات کادر درمانی و به خطر افتادن جان شهروندان سایر شهرستان‌ها خواهد بود.

وی افزود: واکسیناسیون کارکنان بانک‌ها، خبرنگاران و اساتید دانشگاهی و کارکنان دانشگاه‌ها به اتمام رسیده و طرح واکسیناسیون فرهنگیان استان نیز در حال اتمام است.

رضاعی همچنین از آغاز واکسیناسیون کارکنان دادگستری و خدمات قضائی و رانندگان ناوگان عمومی در استان خبر داد و گفت: امیدواریم شهروندان کردستانی با احساس مسئولیت اجتماعی در این خصوص در زمان مقرر اقدام به دریافت واکسن کرونا کرده و جان خود و دیگر شهروندان استان را از این ویروس محفوظ بدارند.

وی اعلام کرد: با همکاری نهادهای حاکمیتی همچون سپاه و مراکز دانشگاهی و بانک‌ها اقدام به راه اندازی ۱۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان کرده‌ایم و با راه اندازی این مراکز سرعت واکسیناسیون در استان افزایش یافته است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید