کد خبر: 301906
۰
۰
نسخه چاپی

رشد ۷۰ درصدی مرسولات اینترنتی استان کردستان در سال ۱۴۰۰

به گزارش اقتصادآینده نیوز شهاب وحیدیان روز یکشنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با اشاره به اینکه اقتصاد کل جهان یک اقتصاد دیجیتالی و سیستمی است، اظهار کرد: ارتباط میان تولیدکننده و مصرف‌کننده به واسطه سازمان پست در این شرایط کرونایی مثبت بوده است.

وی افزود: فعالیت‌های پستی در قالب فروشگاه‌های خرید اینترنتی با اخذ مجوز انجام می‌شود و در واقع سفارشات کالا بسیاری از هزینه‌های حمل‌ونقل و رفت‌وآمد را کاهش داده است.

مدیرکل پست استان کردستان با اشاره به اینکه در استان ۱۱۱ فروشگاه خرید اینترنتی مجوز قانونی دارند، بیان کرد: بسیاری از فروشگاه‌ها از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مجازی راه‌اندازی شده اند و سازمان پست بر عملکرد آن‌ها نظارتی نداشته و از لحاظ کاری تعهدی به پست ندارند.

وحیدیان اظهار کرد: برای ارسال مرسولات، پست تعریف و لیست مشخصی از کالاها را ندارد که ارسال می‌شود.

وی افزود: بیش از ۹۸ درصد مرسولات به دفاتر پیشخوان دولتی ارسال می‌شوند که تحت نظارت فرمانداری هستند.

وحیدیان گفت: تعداد کل ترافیک صادره مرسولات در سال ۹۹ بیش از یک‌میلیون و ۷۴۵ هزار فقره بوده است.

مدیرکل پست استان کردستان همچنین ترافیک صادره مرسولات در ۵ ماه سال جاری را بیش از ۷۵۹ هزار عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا این آمار نسبت به ۹۹ بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وحیدیان با اشاره به اینکه مرسولات صادره و وارده استان کردستان ۶۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: در کردستان مرسولات وارده ۱۸ درصد از مرسولات صادره بیشتر است و در واقع مرسولات از شهرهای دیگر وارد استان می‌شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید