کد خبر: 302394
۰
۰
نسخه چاپی

دلیل تلخی آب شهر دوراهک اتصال چاه‌های کشاورزی به شبکه اصلی است

به گزارش اقتصادآینده نیوز چند روزی است که آب مصرفی شهر دوراهک به شدت تلخ شده و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده و باعث خرابی دستگاه‌های تصفیه آب خانگی شده است.

این تلخی آب موجب نارضایتی مردم این منطقه شده و مردم دوراهک خواستار پیگیری این موضوع و رفع مشکل از سوی مسئولان شده‌اند.

تامین بخشی از آب با چاه

مدیر آب و فاضلاب شهرستان دیر در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: اتصال دو حلقه چاه کشاورزی به شبکه اصلی و مخازن آب در شهر دوراهک باعث تلخی آب شرب مصرفی شهروندان دوراهکی شده است.
حسن بدیعی اظهار داشت: میزان ورودی آب شهر دوراهک از طرح محرم به صورت متغیر از ۶۰۰ تا ۷۵۰ متر مکعب است که ۲۵۰ متر مکعب نیز از چاه تنگ دوراهک تأمین می‌شود.

بدیعی گفت: با توجه به مصرف بالای آب در شهر دوراهک این میزان حجم ورودی آب به شبکه اصلی، جوابگوی مصرف روزانه شهروندان دوراهکی نیست.

لزوم مدیریت مصرف آب

وی با بیان اینکه اکنون ورودی آب شرب به شهر دوراهک هزار و ۵۰۰ متر مکعب است افزود: با همکاری شورای اسلامی این شهر و مساعدت برخی اهالی دو حلقه چاه کشاورزی با خروجی جمعاً ۵۰۰ متر مکعب به آب مصرفی شهر دوراهک متصل شد که همین موضوع باعث تلخی آب شهر دوراهک شده است.

مدیر آبفا شهرستان دیر در ادامه مصرف بی رویه را یکی دیگر از دلایل قطع آب دانست و گفت: متأسفانه برخی از شهروندان الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند و با استفاده از آب شرب اقدام به شستن ماشین، حیاط، آبیاری فضای سبز می‌کنند که انتظار داریم شهروندان حتماً الگوی مصرف را رعایت کنند.

بدیعی از مردم شهر خواست تا در مصرف آب صرفه جویی کنند تا بتوانیم ورودی آب چاه‌های کشاورزی به مخزن آبی شهر را کاهش دهیم و این موضوع باعث حل مشکل تلخی آب در شهر دوراهک خواهد شد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس
منبع: https://www.mehrnews.com/news/5284755/دلیل-تلخی-آب-شهر-دوراهک-اتصال-چاه-های-کشاورزی-به-شبکه-اصلی-است

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید