کد خبر: 302477
۰
۰
نسخه چاپی

۲۹ روز سیستان و بلوچستان در تابستان بارانی بود

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار داشت: اگرچه بارش‌های برخی روزها به صورت نقطه‌ای و خفیف بود، اما در برخی روزها ارتفاع بارش‌ها به حدود ۵۰ میلی‌متر نیز رسید.

وی افزود: این شرایط درست در حالی است که ۶ ماهه نخست امسال زراعی یعنی فصل‌های پاییز و زمستان با پنج میلی‌متر بارش، بسیار ناامید کننده سپری شد ولی شرایط در بهار و تابستان به کلی تغییر کرد و بارش‌های همرفتی قدری از اوضاع بد کم بارشی کاست.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: به طور کلی ارتفاع بارش‌های بهار و تابستان امسال به ۳۰ میلی‌متر رسید که ۲۰ میلی‌متر آن در ۲ ماهه نخست تابستان دریافت شده است.

وی بیان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته نیز بارش‌های همرفتی در سیستان و بلوچستان ادامه یافت و از ۱۵ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی در هشت شهرستان استان بارش گزارش شد.

حیدری گفت: بیشینه بارش‌های شبانه روز گذشته با ۱۴ میلی‌متر از ایستگاه هیدوچ از توابع شهرستان سیب سوران گزارش شده است.

وی بیان کرد: پس از هیدوچ از ایستگاه‌های «کهنوک میرآباد» لاشار ۱۲، شهر ایرانشهر ۹، «مولتان» مهرستان ۷، «مارندگان» خاش و «رئیس آباد» راسک ۶ میلی‌متر بارش گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی از ابتدای شروع موج همرفتی جدید که از دوشنبه گذشته در استان فعال شده از شهرستان‌های ایرانشهر، راسک، خاش، سیب و سوران، نیکشهر، لاشار و مهرستان بارندگی گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی پیش بینی می‌شود فعالیت این سامانه تا اواخر جمعه پیش رو ادامه داشته باشد.

وی گفت: انتظار می‌رود این سامانه در شهرستان‌های ایرانشهر، تفتان، خاش، سرباز، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سراوان، بمپور، لاشار، راسک، سیب سوران و مهرستان فعالیت کند.

حیدری بیان کرد: با توجه به شاخص‌های همرفت، احتمال برخورد صاعقه و وقوع تندباد موقتی نیز وجود دارد بنابراین توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه بویژه زمان وقوع صاعقه و رعد و برق از رفت و آمد در فضای باز و از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید