کد خبر: 302489
۰
۰
نسخه چاپی

تحول در دولت سیزدهم باید بر مبنای گام دوم انقلاب باشد

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان که در فضای باز برگزار شد به تبیین شرایط کنونی کشور پرداخت و اظهار کرد: دولت سیزدهم با تشکیل الگوی کارآمد جامعه اسلامی با محوریت کارگزار مخلص و پرتلاش، آرمان شهر غرب زده‌ها را کنار بزند.

وی با بیان اینکه اهل تقوا اهل خدمت به جامعه هستند، گفت: ما انسان‌ها از خداوند متعال می‌خواهیم اگر چنانچه به ما مال و مقام بدهد، به مردم خدمت کنیم و از فقرا حمایت کنیم، اما وقتی به مال و مقام رسیدیم همه چیز را فراموش می‌کنیم، مخصوصاً وقتی که به خدمت رسیدیم حتی العیاذبالله خدا را هم فراموش می‌کنیم.

حجت الاسلام نعمتی به سیره عملی شهید رجایی اشاره کرد و گفت: این مسئول انقلابی وقتی نامه فردی را پاراف می‌کرد به مسئول مربوطه نیز زنگ می‌زد و بر انجام کارها نیز تاکید و پیگیری می‌کرد، چراکه معتقد بود در نظام اسلامی فرصت خدمت پیش آمده و در مسیر قانونی باید به مردم خدمت کرد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از اعضای ستاد کرونا در تأمین سلامت مردم اظهار کرد: در رزمایش مواسات و کمک مومنانه، مردم و مؤمنین با سپاه و بسیج، کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر همکاری می‌کنند و این روحیه قابل ستایش است.

امام جمعه شهرستان نیر از خدمات نیروی انتظامی نیز قدردانی کرد و افزود: نیروی انتظامی شهرستان نیر با حضور در صف و ستاد، عملکرد خوبی در وضعیت کرونایی داشته است.

وی با بیان اینکه محرم امسال متفاوت‌ترین و ماندگارترین محرم تاریخ شد، گفت: مردم شهرستان نیر همکاری خوبی با مسئولان در برگزاری مراسم عزاداری در دهه اول محرم داشتند هرچند مسئولان استانی نسبت به بعضی از موارد ضعیف عمل کردند.

حجت الاسلام نعمتی با انتقاد از مردم و مسئولان در مرکز استان گفت: متأسفانه علی رغم هشدارها و درخواست‌های اعلام شده از سوی ستاد کرونا، عزاداری‌ها در شب تاسوعا و عاشورا کنترل نشد و سیل جمعیت و عزاداران بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت عزاداری به میادین و خیابان‌ها آمدند که این امر تبعاتی برای سلامتی جامعه و مردم خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شاخصه‌های اصلی دولت سیزدهم طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: بر حق بودن، جوان و با نشاط بودن و کاربلد بودن از جمله شاخص‌های دولت قوی است تا دردهای مزمن جامعه را درمان کند.

وی با بیان اینکه دولت مردمی و تحول‌گرا باید با تقویت امید آفرینی و ارتقای اعتمادسازی در جامعه برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی و قدرت نرم نظام انقلابی با رویکرد انقلابی و جهادی و ایجاد حکمرانی اسلامی به حل مشکلات جامعه بپردازد به نقشه راه دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: تحول در دولت سیزدهم باید بر مبنای گام دوم انقلاب باشد.

حجت الاسلام نعمتی تصریح کرد: دولت باید برای حل مسائل فوری کشور از جمله مسأله کسری بودجه، ثبات در بازار سرمایه و ارز، کنترل و نظارت بر گرانی و تورم، مسئله کرونا و کمبودهای آب و برق و اشتغال جوانان اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته دولت نیز اشاره کرد و گفت: از دولت سیزدهم می‌خواهیم کارگزارانی در مقیاس نظام اسلامی انتخاب کند.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه اسلام، الگوی مستقل خودش را دارد گفت: این الگو از سه عنصر ایمان، علم و عمل تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه امروز تمدن غربی، الگوهای مدیریت، جامعه سازی و نظام سازی و حکومت آنها شکست خورده است، گفت: هم کمونیسم و هم نظام سرمایه داری لیبرالیسم که محصول تمدن غربی در مدیریت جامعه و مدیریت بشر است، شکست خورده است.

حجت الاسلام نعمتی گفت: دولت سیزدهم با تشکیل الگوی کارآمد جامعه اسلامی با محوریت کارگزار مخلص و پرتلاش، آرمان شهر غرب زده‌ها را کنار بزند.

وی با بیان اینکه کارگزاران نظام اسلامی باید انتقادپذیر باشند تا جامعه اسلامی گرفتار جنگ نرم دشمنان نشود گفت: دولتمردان باید با رفتار جهادی و سبقت در خدمت‌گذاری و پرهیز از تنبلی و سهل انگاری و ایجاد حاشیه‌ها در تصمیم گیری ها و اقدام، سرعت عمل داشته باشد تا با ترجیح مصالح عمومی به مصالح فردی، واقع گرا بوده و با پرهیز از جهت گیری حزبی و جناحی به مردم خدمت کنند.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مساجد در جامعه اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم باید توجه انقلابی به نقش مساجد در تحقق بیانیه گام دوم داشته باشد.

وی انتظار جامعه اسلامی و انقلابی به ویژه نخبگان مسجدی از دولت ولایی و انقلابی را یادآور شد و گفت: انتظارات نخبگان مسجدی از دولت حجت الاسلام رئیسی این است تا دولت با جانمایی درست و صحیح نقش مسجد در تحقق اهداف انقلاب و نظام اسلامی، نسبت به تهیه نقشه راه ویژه و تقسیم کار عملی اقدام کند.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه امروز مساجد در نظام اسلامی با بهره گیری از نخبگان جامعه در اصلاح و راهبری فرهنگی جامعه کارایی بالایی دارد، نقش مساجد در کسب موفقیت‌ها و پیروزی‌های رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: امروز مساجد در انقلاب اسلامی در خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی نقش ویژه ای دارد به همین دلیل مساجد بهترین رکن جامعه برای مهار آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم، ثمره و عصاره مساجد در نظام اسلامی هستند، گفت: با وجود هجمه‌های شدید فرهنگی و به تعبیر مقام معظم رهبری ولنگاری فرهنگی، متولیان امر باید شبانه روز تلاش کنند تا در تقابل جبهه حق بر علیه باطل، مساجد را محور حرکت قرار دهند.

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود با انتقاد از ناکارآمدی متولیان فرهنگی گفت: به برکت نظام اسلامی امروز در مساجد، پایگاه‌های بسیج، کانون مساجد، کانون‌های فرهنگی و هنری دایر هستند ولی متأسفانه عده‌ای ناکارآمدی خود را در مسجد و ادارات فرهنگی به کرونا و بودجه ربط می‌دهند در حالی‌که از صدر اسلام تاکنون مساجد، مردم محور هستند و با منابع مالی مردمی مدیریت شده اند بنابراین با وجود این سرمایه‌های عظیم، تعلل یا تنبلی در این امر خیانت به خون شهدا و آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید