کد خبر: 302705
۰
۰
نسخه چاپی

همایشرهروان زینبی در گناوه برگزار شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز برنامه معنوی «رهروان زینبی» از ویژه برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی به مناسبت ایام سوگواری و عزاداری ماه محرم شنبه شب در آستان مقدس امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه برگزار و از طریق فضای مجازی برای علاقمندان پخش شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی اظهار داشت: سوگواره بصیرت عاشورایی یکی از طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است که هر سال با برنامه‌های متنوع و هم‌زمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حسین غلامی افزود: امسال نیز این سوگواره در جوار امامزاده سلیمان بن علی (ع) با اجرای برنامه‌های متعدد و با توجه به شرایط خاص کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش برگزار شد.

وی بیان کرد: در این سوگواره معنوی علاوه بر عزاداری، برنامه‌های مختلفی از جمله مراسم شیرخوارگان حسینی، همایش احلی من العسل، رهروان زینبی، لبیک یا حسین، بیرق و شمیم حسینی (توزیع بسته‌های کمک معیشتی به نیازمندان)، شب شعر حسینی و روضه خوانی تدارک دیده شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناوه گفت: برنامه‌های تدارک دیده شده با توجه به شرایط کرونایی از طریق فضای مجازی برای علاقمندان به صورت مستقیم پخش شد.

همایش«رهروان زینبی» در گناوه برگزار شد

یکی از روحانیون و مبلغان دینی در این آئین معنوی اظهار داشت: صبر حضرت زینب (ص) یکی از ویژگی‌ها ایشان است و امروز از هر کسی پیرامون حضرت زینب کبری (س) سوال شود صبر مثال زدنی ایشان را مهمترین ویژگی اشاره می‌کند.

حجت الاسلام احمد سالمی افزود: در آموزه‌های اسلامی و دینی ما توصیه‌های بسیار به صبر، استقامت و مقاومت شده است و اگر دنیا پر از فراز و نشیب و بلا و سختی و مصیبت است راهی برای عبور از آنها جز صبر و استقامت نیست.

وی با اشاره به انواع صبر گفت: انواع استقامت و صبر در برابر معصیت و گناه، سختی‌ها و مشکلات، مصیبت‌ها و غم‌ها و صبر و استقامت در مسیر عبودیت و بندگی خدا است.

همایش«رهروان زینبی» در گناوه برگزار شد

وی ادامه داد: با نگاهی به زندگی حضرت زینب (س) می‌بینیم که آن حضرت در یک روز همه عناوین عمه شهید، خواهر شهید، مادر شهید و.. را به دست می‌آورد وایشان همه اینها را در روز عاشورا دیده و کشیده است.

وی گفت: حضرت زینب (س) یک الگو است نه تنها برای زنان بلکه برای مردان و نه تنها برای شیعه بلکه همه مسلمانان و حتی نه تنها مسلمانان بلکه برای تمام بشریت یک الگو است.

حجت الاسلام سالمی تصریح کرد: حضرت زینب (س) در زمینه تربیت فرزندان نیز برای همه ما الگو است و فرزندان آن حضرت با وجود آنکه می‌دانند در واقعه عاشورا شهید می‌شوند ولی ماندند و همراه امام حسین (ع) به شهادت رسیدند.

این مبلغ دینی بیان کرد: این شیوه تربیت فقط با صبوری و استقامت میسر می‌شود و این درسی برای همه خانواده‌ها به خصوص مادران است.

همایش«رهروان زینبی» در گناوه برگزار شد

در آئین معنوی «رهروان زینبی» که به مناسبت ایام سوگواری محرم به همت هیئت امنا امامزاده سلیمان بن علی (ع) و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناوه در آستانه مقدس امامزاده سلیمان بن علی (ع) برگزار شد، مداحی از دیگر بخش‌ها بود و از طریق فضای مجازی برای علاقمندان پخش شد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس
منبع: https://www.mehrnews.com/news/5285992/همایش-رهروان-زینبی-در-گناوه-برگزار-شد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید