کد خبر: 303038
۰
۰
نسخه چاپی

آثار راه یافته به اولین سوگواره تعزیه‌خوانی رایت سرخ معرفی شدند

به گزارش اقتصادآینده نیوز، میثم خندانی ظهر دوشنبه به برگزاری نخستین سوگواره تعزیه‌خوانی «رایَتِ سرخ» اشاره کرد و گفت: امسال میزبان گروه‌های تعزیه و شبیه‌خوانان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین در شهرستان بهبهان خواهیم بود.

دبیر نخستین سوگواره تعزیه‌خوانی «رایت سرخ» افزود: این رویداد فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های هنر آئینی استان خواهد بود که جوانان فعال این عرصه در کنار پیرغلامان و اساتید شبیه‌خوانی کسب فیض کنند و به انتقال تجارب خود در این هنر اصیل ایرانی بپردازند.

وی اضافه کرد: بی‌شک این آغازگر حرکتی مهم در راستای پویایی و ارتقای سطح کیفی و همچنین شناخت صحیح و هرچه بیشتر این هنر اصیل ایرانی - اسلامی در سطح استان خوزستان خواهد شد.

خندانی در ادامه به آثار راه یافته به سوگواره تعزیه‌خوانی اشاره کرد و گفت: از بین ۱۸ اثر رسیده برای شرکت در سوگواره (رایت سرخ) هشت اثر از شهرستان‌های اهواز، شوشتر، دزفول، شوش، باغملک و بهبهان و یک اثر میهمان از استان مرکزی شهر اراک در بخش ویژه به این همایش راه یافت.

وی، اسامی گروه‌های راه یافته را اعلام کرد و افزود: گروه نمایشی هدی شهرستان دزفول، گروه تعزیه فدک شهرستان شوشتر، گروه تعزیه علی اصغر شهرستان باغملک، گروه فرهنگی هنری انشان شهرستان اهواز، گروه تعزیه‌خوانی عاشورئیان سلال شوشتر، گروه تعزیه‌خوانی باب الحوائج شهرستان اهواز، گروه تعزیه‌خوانی شهرستان شوش و گروه تعزیه‌خوانی معراج آفتاب بهبهان هشت گروه راه یافته در نخستین سوگواره تعزیه‌خوانی «رایت سرخ» هستند.

دبیر سوگواره تعزیه‌خوانی «رایت سرخ» ادامه داد: همچنین در بخش ویژه همایش، گروه تعزیه‌خوانی حر بن ریاحی از شهرستان اراک تنها گروه راه یافته به در نخستین سوگواره تعزیه‌خوانی «رایت سرخ» است.

وی تصریح کرد: با تمهید دبیر رایت سرخ، از دو نفر از اعضای گروه‌ها که آثارشان به سوگواره راه پیدا نکرده‌اند به‌عنوان میهمان تا پایان این نمایش برای حضور در کلاس‌های آموزشی و نیز دیدن آثار دعوت به عمل آمده است.

دبیر نخستین سوگواره تعزیه‌خوانی «رایت سرخ» یادآور شد: با توجه به اوج‌گیری بیماری کرونا و شروع پیک جدید، تاریخ برگزاری این همایش که پیش از این قرار بود هفتم شهریورماه سال جاری مصادف با دهه سوم محرم برگزار شود به ۱۷ - ۲۶ شهریورماه امسال مصادف با دهه اول ماه صفر تغییر پیدا کرده است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید