کد خبر: 303743
۰
۰
نسخه چاپی

مسابقه کتابخوانی خط هشتم در زنجان برگزار می‌شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز، به مناسبت بزرگداشت کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان و با هدف معرفی و تبیین رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران به نسل جوان، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «خط هشتم» (بر اساس زندگی شهید پرویز عطائی) به همت اداره کل کتابخانه های عمومی زنجان و با مشارکت کمیته بانوان کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان بسیج جامعه زنان در استان برگزار می‌شود.

کتاب «خط هشتم» یک رمان داستانی از زندگی شهید پهلوان پرویز عطایی است که توسط سعیده سادات صفوی گردآوری شده و توسط فاطمه شکوری به رشته تحریر در آمده است. شهید پرویز عطایی بنیانگذار ورزش تکواندو در استان زنجان بود و برای پاسداری از انقلابی که نوپا بود شاگردان زیادی تربیت کرد که بسیاری از آنها نیز به شهادت رسیده‌اند. وی در عملیات رمضان شرکت کرد و بعد از دلاوری و رشادت‌های فراوان در این نبرد و به هلاکت رساندن جمعی از نیروهای بعثی و منهدم کردن ماشین‌های جنگی آنها، بالاخره به آرزوی خود رسید و در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۳۶۱ در پاسگاه زید به فیض شهادت نایل آمد.

شهید عطایی در قسمتی از وصیت نامه‌اش می‌گوید: «برادران پشتیبان امام باشید و همیشه او را دعاکنید، من فدای امام عزیز هستم و به او عشق می ورزم و از او می‌خواهم که در آخرت مرا شفاعت کند.»

علاقه‌مندان جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند از یکم تا ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانه مسابقات کتابخوانی Samakpl.ir، ضمن دسترسی به فایل Pdf این کتاب، در این مسابقه شرکت کنند. در پایان به ۳۵ نفر از برگزیدگان به قید قرعه «به ۵ نفر مبلغ دو میلیون ریال»، «به ۱۰ نفر مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال» و «به ۲۰ نفر مبلغ یک میلیون ریال» اهدا خواهد شد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس
منبع: https://www.mehrnews.com/news/5290750/مسابقه-کتابخوانی-خط-هشتم-در-زنجان-برگزار-می-شود

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید