استاندار آذربایجان‌شرقی :

برگزاری نهمین نمایشگاه «رینوتکس ۲۰۲۱» آبان امسال در تبریز

برگزاری نهمین نمایشگاه «رینوتکس ۲۰۲۱» آبان امسال در تبریز

 

 

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : استاندار آذربایجان‌شرقی از برگزاری نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی رینوتکس ۲۰۲۱ از ۱۷ تا ۲۱ آبان امسال در تبریز خبر داد.

 

محمدرضا پورمحمدی در جلسه هیأت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: خوشبختانه نمایشگاه ربع رشیدی در دوره‌های اخیر از حالت صرف نمایشگاهی خارج شده و به بستری برای تجاری‌سازی فناوری و فروش محصولات دانش بنیان تبدیل شده است.

 

وی با اشاره به اقداماتی نظیر ایجاد فن‌بازار و کلینیک صنعت که از دستاوردهای نمایشگاه ربع رشیدی است، گفت: این نمایشگاه به شناسنامه علمی استان تبدیل شده و همه دستگاه‌ها باید برای تداوم و تقویت آن کمک کنند.

 

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تبدیل دانش به فناوری یکی از بزرگترین مشکلات جامعه است، افزود: راهبردهای ما در حوزه‌های علم و فناوری باید به سمت نیازهای جامعه برود و هر هزینه‌ای در این زمینه به منزله سرمایه‌گذاری برای آینده است.

 

وی با تأکید بر اینکه نباید به دنبال سود زودهنگام در این حوزه باشیم، یادآور شد: امروز چرخ اقتصاد کشور به برکت فناوری می‌چرخد و اگر توسعه اقتصاد دانش بنیان و فناوری‌محور جزو اولویت‌های کشور نبود مشکلات زیادی در عرصه اقتصادی به وجود می‌آمد.

 

پورمحمدی با بیان اینکه استفاده از فناوری در همه عرصه‌ها راهگشاست، بیان داشت: همه دستگاه‌ها و متولیان اداره امور جامعه را باید به فضای نوآوری و فناوری سوق دهیم و با استفاده از ظرفیت‌های این حوزه، موانع را رفع کنیم.

 

استاندار آذربایجان شرقی همچنین منطقه ویژه علم و فناوری را ظرفیتی کم‌نظیر برای توسعه استان خواند و متذکر شد: هنوز آنطور که باید از ظرفیت این منطقه بهره‌برداری نشده و شبکه‌سازی اتفاق نیفتاده است و لازم است که کارهای جدی‌تری در این حوزه انجام شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید