کد خبر: 305079
۰
۰
نسخه چاپی
مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن مطرح کرد:

گروه مالی بانک مسکن از جامعه نخبگانی به عنوان سرمایه ارزشمند کشور حمایت می کند

مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن به همراه رییس هیأت مدیره و نماینده ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ریاست جمهوری از مرکز نوآوری گروه مالی بانک مسکن بازدید کردند.

گروه مالی بانک مسکن از جامعه نخبگانی به عنوان سرمایه ارزشمند کشور حمایت می کند

به گزارش اقتصاد آینده نیوز به نقل از روابط عمومی گروه مالی بانک مسکن، محمدرضا جواهری مدیرعامل و جوانمجیدی­ رییس هیأت مدیره گروه مالی بانک مسکن و همچنین لطفی کارشناس ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ریاست جمهوری از مرکز نوآوری گروه مالی بانک مسکن بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید جواهری با اشاره به ظرفیت­ های بالای مراکز نوآوری اظهار داشت؛ در کنار حمایت­ های معاونت علمی ریاست جمهوری، گروه مالی نیز حمایت ­های مادی و معنوی ویژه ­ای را در جهت توسعه مرکز نوآوری گروه انجام خواهد داد.

وی با تشریح اینکه جوان نخبه حرکت و برنامه­ اش بر پایه برنامه و تخصص است افزود؛ گروه مالی، در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از جامعه نخبگانی کشور، حامی شرکت ­های دانش ­بنیان است و این امر را به عنوان یکی از رسالت ­های اصلی خود دنبال می­ کند.

مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن خاطر نشان کرد: نگهداری و حفاظت از سرمایه­ های انسانی و همچنین توسعه استعداد آن­ها امری ضروری است که در این راستا مرکز نوآوری گروه مالی برای تجاری سازی ایده­ های نوین، بسترسازی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه گروه مالی بانک مسکن همواره در عرصه نوآوری پیشرو بوده است اظهار داشت: ایجاد مرکز نوآوری باعث تزریق افکار خلاقانه و مدرن به پروژه­ های گروه در زمینه ­های مختلف خواهد شد که ساخت خانه ­های هوشمند یکی از این موارد است.

محمدرضا جواهری در ادامه افزود: با توجه به گستردگی حوزه فعالیت گروه مالی در زمینه ساخت مسکن آمادگی آن را داریم تا با ساخت خانه ­های هوشمند برای طبقات اجتماعی مختلف جامعه زمینه ایجاد شهرهای هوشمند را برای ارتقا رفاه عمومی جامعه ایجاد کنیم.

در ادامه جوان­مجیدی با اشاره به برنامه ­ریزی دولت مبنی بر ساخت یک میلیون مسکن در سال افزود: گروه مالی بانک مسکن می­ تواند در این زمینه پیشتاز باشد.

رییس هیأت مدیره گروه مالی اظهار کرد: در زمینه ساخت مسکن علاوه بر کمیت، اولویت گروه مالی کاهش مصرف انرژی و استفاده بهینه از انرژی­ های محیطی است؛ البته در ساخت ساختمان­ های هوشمند باید از نظر اقتصادی همه دهک­ های جامعه مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گروه مالی دارای تجربه ­های مختلف و ارزشمندی در حوزه ساخت مسکن است گفت: در این زمینه مرکز نوآوری می­ تواند بازوی اجرایی مناسبی برای گروه مالی و معاونت علمی ریاست جمهوری باشد.

سپس لطفی با تشریح اینکه گروه مالی بانک مسکن و وزارت راه می­ توانند پرچمدار ساخت خانه­ های هوشمند باشند اظهار کرد: با کمک فناوری­ های دیجیتال باید آسایش و رفاه در حوزه ساخت مسکن برای مردم مهیا کرد که در این زمینه باید از افراد متخصص استفاده کرد.

در ادامه دکتر صابرفرد مشاور مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن با اشاره به اینکه شهر هوشمند حاصل تشکیل دولت الکترونیک است افزود: شهر هوشمند باعث ارائه خدمات عمومی با کیفیت به تمامی ارکان جامعه شده و کاهش هزینه ­ها را در پی دارد.

وی با اشاره به تجربه خود در شورای عالی ارز مبنی بر طراحی شهر هوشمند با کمک موسسه AIT اتریش افزود، برخلاف شناخت عمومی کشور که هوشمندسازی را با بهره ­گیری از فناوری IOT و ICT مترادف می­ دانند، تاکید داشتند: در حوزه هوشمندسازی طراحی و نرم ­افزاری کاربرد بیشتری دارد لذا کشورهای پیشرو با بهره­ گیری از این قابلیت­ ها خدمات عمومی بیشتری را به جامعه ارائه می­ کنند.

مشاور مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن خاطرنشان کرد: حوزه سخت­ افزاری در گام اول یک شناخت نامحدود ایجاد کرده و هزینه ­ها را افزایش می­ دهد بر همین اساس لازم است مجموعه­ هایی مانند شرکت سرمایه ­گذاری مسکن باید هوشمندسازی را به عنوان یک اصل اساسی در دستور کار خود قرار دهند.

در پایان صابرفرد پیشنهاد داد با ایجاد یک مرکز ارزیابی و نوآوری هوشمندسازی در مرکز نوآوری گروه مالی می­ توان با اشاعه فرهنگ­ نوآورانه، هوشمندسازی را برای پروژه ­هایی که در مرحله شروع به کار هستند اضافه کرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید