مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان:

استمرار طرح کمک مومنانه تا پایان بجران کرونا امری ضروری است

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: ضروری است که کمک های مومنانه تا پایان بحران کرونا در دستور کار همه نهادها باشد.

استمرار طرح کمک مومنانه تا پایان بجران کرونا امری ضروری است

به گزارش اقتصاد آینده نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام سید صادق ابطحی در آئین افتتاح رزمایش سراسری «شمیم حسینی» که در قالب تهیه و توزیع بسته‌های غذایی برای افراد نیازمند مجاور بقاع متبرکه و موقوفات مقید به مکان و سکونت گاه‌های غیر رسمی حاشیه شهرها به منظور تعظیم شعائر حسینی ترویج فرهنشگ و اجرای نیات واقفان خیراندیش و همچنین ترویج روحیه مواسات و همدلی و کمک مومنانه به اقشار کم برخوردار که در امامزاده میرحمزه اصفهان برگزار شد، با بیاناینکه کمک‌های مومنانه در سراسر کشور قدم بزرگی بود که توانست بسیاری از گره‌ها را باز کند، اظهار داشت: خانواده‌هایی را طی دو سال گذشته شاهد بوده‌ایم که به شدت درگیر مشکلات اقتصادی بوده و برای تامین نیاز روزانه خود نیز درمانده بودند.
وی با بیان اینکه دولت توان کمک به مردم برای کمک‌های معیشتی را نداشت، ابراز داشت:‌این مردم بودند که در این زمینه ورود کردند و کار بزرگی را انجام دادند تا بسیاری از مشکلات برطرف شود.
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان تاکید کرد: ضروری است که طرح‌های کمک مومنانه در کشور تامادامی که آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا را شاهد هستیم، اجرا شود.
وی ضمن قدردانی از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برای اجرای طرح شمیم حسینی ابراز داشت: در این زمینه باید توجه داشت که سامانه‌ای برای ایجاد وحدت رویه برای کمک به نیازمندان در اصفهان راه‌اندازی شد که می‌توان از این ظرفیت برای توزیع عادلانه کمک‌های مومنانه استفاده کرد.
حجت الاسلام ابطحی با بیان اینکه شناسایی نیازمندان توسط بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شده و ادارات می توانند از این بانک اطلاعاتی نیز برای توزیع کمک‌های مومنانه استفاده کنند، اضافه کرد: با این روش از اینکه یک خانواده چندین بار کمک دریافت کند و خانواده دیگر از کمک محروم بماند از بین می‌رود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید