رفع موانع استاندارد در منطقه ازاد ارس

رفع موانع استاندارد در منطقه ازاد ارس

 

 

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : رئیس سازمان استاندارد ایران در سفر دو روزه خود به استان آذربایجان شرقی با مدیرعامل منطقه آزاد ارس دیدار کرد.

غلامرضا شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر شعار سال اظهار داشت: امسال سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها است که هدف ما این است بتوانیم گامی در جهت مانع زدایی ها برداریم و برای تولید، واردات و ثروت سازی کشور کمک کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات این منطقه هنگام واردات کالا اخذ مجوز استاندارد می باشد؛زمانی که یک نوع جنس در شرایط مساوی و با وارد کننده های متفاوت وارد کشور شده چرا باید همه کالا ها تک به تک مورد آزمایش قرار بگیرد! وی تاکید کرد با آزمایش یکی از کالا ها و تایید آن در اصل همه کالاها مورد تایید ما است.

شریعتی در راستای حل این مشکلات با بیان اینکه جلساتی با سازمان غذا و دارو و دامپزشکی داشتیم گفت: با توجه به اینکه  آزمایش و تایید استاندارد چندباره کاری می شود ما پیگیر این شدیم که با وحدت همه سازمان ها از نمونه برداری تا آزمایش با استاندارد کامل انجام گرفته و دوباره کاری نشود.

محسن نریمان مدیرعامل منطقه آزاد ارس ضمن خیر مقدم به رئیس سازمان ملی استاندارد گفت:باتوجه به اهمیت ویژه استاندارد بالاخص در منطقه آزاد ارس حضور حضرتعالی باعث حل مشکلات در این منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: خواسته کلی ما این است که باتوجه به سیاست های کلی نظام مراحل تایید استاندارد تسریع بیابد و کار ها دچار وقفه نشود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید