کد خبر: 305809
۰
۰
نسخه چاپی

سیل هزار میلیارد تومان به استان قزوین خسارت وارد کرده است

به گزارش خبرنگار مهر علی فرخزاد در نشست ستاد استانی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که پیش از ظهر پنج‌شنبه در سالن جلسات ساختمان شهید پرویز سپاه صاحب‌الامر (عج) استان برگزار شد اظهار کرد: ۴۵۰ میلیارد خسارت سیل در سامانه مرکزی ستاد مدیریت بحران به تفکیک عملیات هر دستگاه اجرایی اعلام شده که لازم است ریز اطلاعات توسط کارشناسان ذی ربط پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اذعان کرد: حدود ۶۵۰ میلیارد خسارت به شهرستان تاکستان وارد شده و در مجموع برآورد خسارت وارد شده همراه با مسئله سیل مبلغ ۱,۰۰۰ میلیارد تومان است که البته بخشی از خسارات واردشده و خطرات رفع شده است.

وی با اشاره به اینکه بهتر است از اعتبارات داخلی برای بخش لایروبی استفاده شود عنوان کرد: بنا شد تا اعتبارات محرومیت‌زدایی بر اساس نقطه نظرات ما تصویب شود.

این مسئول با اشاره به اینکه لازم است شرکت آب منطقه‌ای لای روبی رودخانه‌ها را برای جلوگیری از تهدیدات سیل آغاز کند تصریح کرد: تسهیلات ۳۰۰ میلیارد تومانی برای پرورش ماهی برای جبران بخشی از خسارات وارد شده به استخرهای پرورش ماهی اختصاص داده شده که این مسئله توسط استانداری پیگیری می‌شود.

وی ضمن اشاره به بازگشایی مسیر رودخانه گفت: لازم است مسائلی نظیر آبخیزداری در نقاط حادثه‌خیز، پیگیری ساخت‌وساز در حریم رودخانه نیز در دستور کار قرار بگیرد و همچنین در حال حاضر مسئله تعمیرات واحدهای مسکونی نیز از اعتبارات داخلی لحاظ شود.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه حاضریم از اعتبارات مدیریت بحران برای مهندسی سردهنه ها اختصاص دهیم گفت: در خصوص دیوارکشی و مهندسی سردهنه ها ما در مورد مشارکت در دیوارکشی از سوی ساکنان روستایی مخالفتی نداریم و متقاضیان می‌توانند درخواست و طرح خود را به آب منطقه‌ای ارائه کنند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید