کد خبر: 305837
۰
۰
نسخه چاپی

استنکاف بانکها از اعطای وام ۲۵۰میلیون تومانی مسکن قابل پذیرش نیست

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام محمد سبزی ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ساوه گفت: اولویت بنیاد مسکن باید ساخت خانه‌های روستایی و مسکن جوانان و خانواده‌های محروم باشد، بخشی از جمعیت روستایی شهرستان و جوانان تازه ازدواج کرده، فاقد مسکن مناسب هستند و این زیبنده حکومت اسلامی نیست چرا که بر اساس قانون دولت موظف است برای جوانان مسکن تأمین کند.

وی افزود: امیدواریم با روی کار آمدن دولت سیزدهم این مطالبه جوانان محقق شود و زمین رایگان و تسهیلات برای ساخت و بازسازی خانه‌های روستایی و مسکن محرومان فراهم شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خصوص تأمین مصالح مسکن ملی در ساوه در حال رایزنی هستیم تا سیمان مورد نیاز این طرح‌ها به صورت ویژه تأمین شود. تسهیلات مسکن ملی با تصویب نمایندگان به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است اما برخی از بانک‌ها تمرکزشان همچنان برای اعطای ۱۰۰ میلیون تومان است این رویه قابل پذیرش نیست چرا که هدف از افزایش رقم وام اعطایی، کاهش فشار از دوش متقاضیان عمدتاً کم درآمد و آسیب پذیر جامعه است.

سبزی گفت: جلسه‌ای در چند روز اخیر با وزیر راه و شهرسازی داشتم، قرار است اراضی ملی حواشی شهرها شناسایی شوند تا در قالب تعاونی یا سایر روش‌ها با اعطای تسهیلات به اقشار نیازمند واقعی و نه دلالان واگذار شود و این مساله باید به صورت جدی در دستور کار متولیان شهرستان ساوه هم قرار گیرد.

نماینده مردم ساوه در مجلس تصریح کرد: طرح وزارت راه و شهرسازی برای شناسایی و واگذاری اراضی ملی به متقاضیان محروم و کم بضاعت جامعه به منظور حذف واسطه‌ها و دلالان و صاحب خانه شدن اقشار نیازمند است.

وی افزود: در ارتباط با واکسن خوشبختانه در کشور کمبودی نداریم باید از مردم خواهش کنیم که با احساس مسئولیت در قبال سلامت خود و سایر افراد جامعه به مراکز تزریق واکسیناسیون مراجعه کنند.

نماینده مردم ساوه زرندیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با توجه به در معرض خطر بودن جامعه کارگری، امیدواریم واکسیناسیون کارگران شاغل در صنایع شهرستان ساوه به صورت فراگیر و با شتاب بیشتری اجرا شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید