کد خبر: 306184
۰
۰
نسخه چاپی
مدیر کل تأمین اجتماعی استان فارس خبر داد:

افزایش خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی فارس

خدمت الکترونیکی «احراز اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور و بالای ۱۹ سال سن بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی» راه اندازی شد.

افزایش خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی فارس

 

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی فارس ابراهیم کشاورز گفت: با راه اندازی خدمت الکترونیکی احراز اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور بیمه شدگان و مستمری بگیران به منظور حذف کاغذ و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی دریافت گواهی های کاغذی اشتغال به تحصیل صادره از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فاقد موضوعیت می باشد.

 

مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس شرایط و مراحل اعلام مراتب اشتغال به تحصیل و چگونگی ثبت آن را به شرح ذیل اعلام نمود :

۱. کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران که دارای حساب کاربری فعال در درگاه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی eservices.tamin.ir  می باشند ، می توانند مراتب اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور تحت تکفل خود را که بالای 19 سال سن دارند از طریق سامانه مذکور اعلام نمایند.

۲. علاوه بر بیمه شدگان و مستمری بگیران ، خود فرزندان نیز در صورت ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در درگاه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی eservices.tamin.ir  ، می توانند راسا نسبت به اعلام مراتب اشتغال به تحصیل خود از طریق سامانه مذکور اقدام نمایند .

۳. اعلام مراتب اشتغال به تحصیل بصورت غیرحضوری منوط به دریافت کد رهگیری ( کد مجوز استعلام گواهی اشتغال به تحصیل ) توسط متقاضی از سامانه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی اینترنتی https://estelam.msrt.ir و مطابق ضوابط اعلام شده در سامانه مذکور می باشد.

۴. متقاضیان واجد شرایط، ظرف سه ماه پس از دریافت کد رهگیری موصوف، می بایست نسبت به اعلام آن از طریق درگاه غیرحضوری سازمان اقدام نمایند. در غیر این صورت، اعلام مراتب اشتغال به تحصیل و بهره مندی از خدمات مورد نظر، منوط به دریافت مجدد کد یادشده از سامانه ذی ربط خواهد بود.

وی افزود : پس از اعلام کد رهگیری توسط متقاضی واجد شرایط، استعلام موضوع اشتغال به تحصیل بصورت الکترونیکی از طریق سرویس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده و در صورت تائید و احراز مراتب ، اطلاعات مربوطه در پایگاه سازمان ذخیره و ملاک ارائه خدمات به ذینفع خواهد بود.

ابراهیم کشاورز در پایان در راستای الکترونیکی شدن احراز اشتغال فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اظهار داشت:  اعتبار اطلاعات دریافتی از پایگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور ارائه خدمات با توجه به تاریخ تائید مراتب اشتغال به تحصیل، لغایت پایان نیمسال تحصیلی مربوطه بوده و برای دوره های تحصیلی بعدی، فرآیند دریافت کدرهگیری و استعلام، می بایست مجددا انجام شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید