کد خبر: 306187
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری انتخابات اتحادیه های اتاق اصناف کشاورزی در فارس

مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آغاز به کار اتاق اصناف کشاورزی در روزهای آتی در این استان خبر داد و گفت: تشکل "نظام صنفی کارهای کشاورزی" که از 12 سال گذشته فعالیت می کند، پایه و اساس تشکیل اتاق مذکور است.

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، عبدالرحیم پیشکار روز شنبه بیستم شهریورماه ابراز کرد: سازمان تعاون روستایی به عنوان بخش مجری و متولی در هفته جاری از طریق فضای مجازی انتخابات اتحادیه های اتاق اصناف کشاورزی شهرستان مرکز استان را برگزار  و این اتاق به صورت رسمی آغاز به کار می کند.

وی با اشاره به احیای مجدد وظایف قانون انتزاع یا قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی در جهاد کشاورزی، تصریح کرد: تشکیل "اتاق اصناف کشاورزی" به نوعی پوست اندازی در "نظام صنفی کارهای کشاورزی" است تا بهره برداران این بخش نقش موثرتری در تصمیم سازی ها داشته باشند.

پیشکار با بیان اینکه برای تشکیل اتحادیه در سطح شهرستان‌ها، هفت اتحادیه صنفی در حوزه کشاورزی شامل زراعت، باغبانی، صنایع تبدیلی، آبزی‌پروری، جنگل کاری، دامداران و مکانیزاسیون در نظرگرفته شده است، اظهار کرد: حداقل تشکیل دو اتحادیه از هر صنف یاد شده در سطح هر شهرستان برای ایجاد اتاق اصناف کشاورزی ضروری است.

مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: نظام صنفی کارهای کشاورزی استان فارس بیش از 69 هزار و 500  عضو دارد و تا امروز 67 هزار و 835  فقره پروانه فعالیت در ۳۲۰ عنوان شغلی بر اساس کدگذاری و طبقه‌بندی بین‌المللی صادر کرده است.

پیشکار گفت: استان فارس با بیش از 12.5 میلیون تن تولیدات کشاورزی قطب کشاورزی کشور است و در تامین غذایی نقش بسزایی دارد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید