اجاره مدارس موقوفه در ورزنه بروز رسانی شد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورزنه از بروز رسانی اجاره بهای مدارس موقوفه در این شهرستان خبر داد.

اجاره مدارس موقوفه در ورزنه بروز رسانی شد

به گزارش اقتصاد آینده نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امرالله اصغری ورزنه با اشاره به اینکه احیا و بروز رسانی موقوفات از وظایف اوقاف و امور خیریه است، اظهار داشت: از این رو طی چند سال اخیر دریافت سند برای موقوفات و همچنین بروزرسانی موقوفات در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون پنج سند جدید برای موقوفات بخش بن رود و جرقویه علیا دریافت شده است، اضافه کرد: همچنین نقشه‌برداری 25 موقوفه نیز انجام شده است.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ورزنه در ادامه با بیان اینکه برای بروز رسانی موقوفات شهرستان نیز تلاش‌های زیادی صورت گرفته است،‌تصریح کرد: بر این اساس بروز رسانی موقوفات در حوزه آموزشی پس از حدود چهار دهه محقق شده است.
وی با بیان اینکه 13 مدرسه در شهر ورزنه، شهر حسن آباد و شهر جرقویه بر روی عرصه موقوفات بنا شده است، ادامه داد: اجاره پرداختی از سوی آموزش و پرورش بسیار ناچیز بوده است و باید در این زمینه بازنگری انجام می‌شد.
اصغری ورزنه با بیان اینکه با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان اوقاف و سیاست کلی سازمان که باید مبلغ اجاره بها بر اساس نرخ روز محاسبه شود امسال با ابلاغ به کارشناس رسمی دادگستری در امور آموزشی اجاره بهاء سالیانه مدارس از مبلغ سه میلیون و 570 هزار تومان به مبلغ 15 میلیون و 800 هزار تومان افزایش یافت.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید