کد خبر: 306372
۰
۰
نسخه چاپی

بازگشایی حضوری ۴۰ درصد مدارس اصفهان تکذیب می‌شود

لیلا سادات ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص برگزاری جشن شکوفه‌ها برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی اظهار داشت: جشن شکوفه‌ها هر سال با آغاز سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود، هدف نیز این است که فضا به طوری مدیریت شود که دانش آموزان و معلمان با علاقه‌مندی وارد فضای تحصیل شوند.

وی افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته به صورت نمادین این بازگشایی انجام خواهد شد و سعی می‌کنیم در روز اول مهر با حضور معلمان و اجرایی مدرسه این بازگشایی انجام شود و این جشن را به عنوان یک فعالیت نمادین به سمع و نظر اولیا برسانیم، امیدواریم این بازگشایی در یک فضای شاداب برگزار شود تا «سلام» به مهر سلامی با شکوه باشد.

عکس و فیلم جشن شکوفه‌ها برای نوآموزان ارسال می‌شود

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به انتشار تصاویر جشن شکوفه‌ها در فضای مجازی برای استفاده دانش آموزان ادامه داد: ویدئوها و عکس‌های مراسم شکوفه‌ها در شبکه شاد پخش خواهد شد و دانش آموزان به صورت نمادین و مجازی در این جلسه حضور خواهند داشت.

وی در پاسخ به اینکه آیا با عادی شدن شرایط کرونا در آینده جشن شکوفه‌ها برگزار می‌شود، ابراز داشت: مدرسه در طی سال مراسم‌های مختلفی را به فراخور زمان حضوری شدن مدارس در دستور کار دارد و مناسبت‌های مختلف بسته به زمان حضوری شدن مدارس یا ترکیبی شدن آموزش‌ها جشن خواهد گرفته شد اما به دلیل اینکه روز اول مهرماه برای جشن شکوفه‌ها است این جشن فقط در ابتدای سال تحصیلی برگزار می‌شود.

تکذیب بازگشایی ۴۰ درصدی مدارس

ابطحی در خصوص وضعیت ثبت نام مدارس تصریح کرد: در هفته جاری نیز ثبت نام مدارس ادامه دارد و اگر دانش آموزی تا امروز از ثبت نام مدارس جای مانده است می‌تواند از طریق سامانه نسبت به ثبت نام در مدارس اقدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در پاسخ به شایعاتی مبنی بر بازگشایی ۴۰ درصد مدارس اصفهان از مهرماه گفت: صیانت از سلامت دانش آموزان برای ما بسیار مهم است و در شرایط حاضر در مهرماه تمام آموزش‌ها به صورت مجازی خواهد بود، اما در ادامه راه بنا بر مصوبات ستاد ملی کرونا با مدیریت شرایط و اجازه این ستاد آموزش ترکیبی را پیش خواهیم گرفت.

وی در خصوص اولویت دروس برای آموزش تحصیلی در پایه‌های ابتدایی ابراز داشت: سه درس «ریاضی»، «فارسی» و «علوم تجربی» همیشه در اولویت بالاتری نسبت به سایر دروس دارند و اولویت برای رفع اشکال و کلاس حضوری این سه درس است.

ابطحی اضافه کرد: شیوه نامه حضوری شدن مدارس به صورت پیش‌نویس آماده شد و به نظرسنجی گذاشته شد، اما همچنان منتظر ابلاغ نهایی این شیوه نامه هستیم.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید