کد خبر: 306433
۰
۰
نسخه چاپی

ظرفیت انتقال فرآورده‌های نفتی افزایش می‌یابد

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، قاسم عرب‌یارمحمدی با اشاره به اهمیت انتقال فرآورده‌های نفتی تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس از سمت جنوب به شمال کشور گفت: با اجرای پروژه توسعه مرکز انتقال نائین و احداث خط لوله ۲۰ اینچ نائین - کاشان - ری، فرآورده‌های نفتی در این مسیر مهم و اصلی، توسط خط ۲۶ اینچ به رفسنجان، یزد، نائین و از این مرکز توسط خط ۲۰ اینچ به سمت کاشان و سرانجام به تهران منتقل می‌شود.

وی با قدردانی از زحمات کارکنان شرکت ملی - مهندسی ساختمان نفت و کارکنان مناطق جنوب شرق و تهران در اجرایی شدن این پروژه گفت: هم‌اکنون پمپ‌های مرکز انتقال نفت نائین به بهره‌برداری رسیده و آغاز به‌کار کرده است و در عمل این پروژه قابلیت تحویل موقت را دارد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تأکید کرد: خط لوله انتقال فرآورده نفتی ۲۰ اینچ نائین - کاشان - ری از حدود یک سال گذشته عملیاتی شده است؛ تاکنون از مرکز انتقال نفت قدیم نائین استفاده می‌شد و اکنون مرکز انتقال نفت اصلی این پروژه به بهره‌برداری رسیده و قابل تحویل است.

افزایش ۶۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت انتقال فرآورده‌ها

عرب‌یارمحمدی درباره روند پیشرفت پروژه گفت: این پروژه شامل مرکز انتقال نفت نائین و خط لوله ۲۰ اینچ نائین - کاشان - ری است که مرکز انتقال نفت آن به تحویل موقت صددرصد رسیده و بخش خط لوله نیز بهره‌برداری شده است.

وی افزود: بخش دیگر به مرکز انتقال نفت کاشان مربوط می‌شود که این مرکز نیز نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم تا اواخر امسال یا اوایل سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری کامل برسد، با احداث کامل مرکز انتقال نفت کاشان، ظرفیت انتقال فرآورده با این خط لوله ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران مقدار افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده در مخازن تعادلی را با اجرای این پروژه ۳۰۰ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: با افزایش مانور عملیات سوخت‌رسانی قادر به ذخیره‌سازی حجم بیشتری از فرآورده هستیم و زمانی که نیاز بیشتر به فرآورده‌ در کشور وجود داشته باشد، از این مخازن پمپاژ انجام می‌دهیم. اجرای این پروژه کمکی بسزا در انتقال و توزیع سوخت در کشور می‌کند.

منبع:شانا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید