مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان‌شرقی:

الکترونیکی شدن همه نسخه های پزشکی و اجرای پزشک خانواده

 الکترونیکی شدن همه نسخه های  پزشکی و اجرای پزشک خانواده

 

 

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان‌شرقی،اظهار داشت : تا پایان آذرماه امسال  طبق الزام قانون، باید همه نسخه ‌های پزشکی  الکترونیکی شوند و هیچ نسخه کاغذی پذیرفته نشود.

وحید مجیدی، مدیر‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی در نشست  هم‌اندیشی با اصحاب رسانه به موضوع نسخه‌نویسی الکترونیکی اشاره و تصریح کرد: از ۳۳۰ هزار نسخه به دست رسیده،  ۶۷ درصد به صورت الکترونیکی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان‌شرقی با اشاره بر ارسال اسناد بستری به صورت الکترونیکی، تصریح کرد: تمام بیمارستان‌های دولتی اسناد خود را به صورت اسناد الکترونیکی ارسال می‌کنند و این موضوع باعث کاهش قصور شده است.

وی خاطرنشان کرد: سه میلیون و ۴۰۰ هزار  برگ کاغذ آ۴ از طریق این طرح صرفه‌جویی شده است.

 

  مجیدی  اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت در سال ۷۳ تحت عنوان بیمه خدمات درمانی داد و سپس با تغییر نام به بیمه سلامت تبدیل شد.

 

وی با بیان اینکه ۲ میلیون نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: حدود ۱۰۰ هزار نفر عضو بیمه ایرانیان است همچنین ۴۳۰ هزار نفر عضو بیمه رایگان می‌باشند. 

 

وی در ادامه با بیان اینکه کلیه هزینه‌های انجام تشخیص‌های بعد از بیانات رهبری به صورت رایگان شده است، گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه تعرفه‌ دولتی از بیمار اخذ نمی‌شود و اگر هزینه‌ای هم دریافت شود قطعا در بخش‌های خصوصی است. 

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: در پنج ماه امسال  ۶۳ میلیارد تومان هزینه بستری و درمان ۱۶ هزار بیمار کرونایی در استان پرداخت شده است.

 

وحید مجیدی اظهار کرد: این رقم در سال گذشته با حدود ۲۴ هزار بیمار کرونایی، حدود ۸۷ میلیارد تومان بود.

وی با تاکید بر اینکه در بیماران خاص ۴ هزار و ۱۶۰ بیمار تحت پوشش بیمه سلامت داریم، گفت: سال گذشته ۵۹ میلیارد تومان هزینه شده است و در پنج ماه سال‌جاری نیز ۴۳ میلیارد تومان هزینه شده است که اکثر خدمات دریافتی برای بیماران رایگان می‌باشد.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه تمام اطلاعات از طرق کد ملی استعلام می‌شود، متذکر شد: این موضوع باعث کاهش بار مراجعه و هزینه‌های کاغذی و خطاهای ممکن شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان با تشریح نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی برای افرادی که اگر فردی هیچ بیمه‌ای نداشته باشد، گفت: از طریق این طرح همه افراد می‌تواند از این طرح بیمه شوند.

 

وی اضافه کرد: بر اساس قانون، افراد بیمه شده در صندوق بیمه سلامت همگانی فقط از مراکز دولتی خدمات دریافت می‌کنند، از این‌رو اجرای طرح پزشک خانواده جزو الزامات برای نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی است.

 

وی با اشاره به اجرای سیستم ارجاع (پزشک خانواده) گفت: براساس قانون ۴۴۰ هزار نفر افراد فاقد دفترچه بیمه از سال ۱۳۹۳ به صورت رایگان بیمه شده اند که این افراد فقط از مراکز درمانی دولتی خدمات دریافت می کنند و برای حمایت از این افراد سیستم پزشک خانواده اجرا می شود.

مجیدی با بیان اینکه از زمان ابلاغ سیستم پزشک خانواده تا کنون ۱۵۰ پزشک عمومی در استان اعلام آمادگی کرده اند، گفت: برای هر پزشک ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر بیمار اختصاص می یابد و در صورت دوشیفته بودن این رقم تا یک هزار و ۵۰۰ نفر ارتقا می یابد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بیمه سلامت در قبال هر بیمار هفت هزار و ۵۰۰ تومان سرانه به پزشک عمومی و ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان نیز به پزشک متخصص می دهد.

 

وی اذعان داشت: سازمان به صورت اتوماتیک دفاتر روستایی تمدید کرده است ولی به احتمال زیاد از یک مهر تمدید نخواهد شد، از این‌رو برای جلوگیری از هرگونه مشکلی برای تمدید دفترچه‌های خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

 

مجیدی  تاکید  کرد: در نسخه‌نویسی الکترونیکی در بخش سر‌پایی به طور کامل بدهی پرداخت شده است و داروخانه‌ها نیز در هفته جاری پرداخت خواهد شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید