سه هزار و ۴۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در اصفهان شناسایی شدند

محمد اعتدادی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در خانه معلم شماره ۳ اصفهان افزود: یکهزار و ۶۲۱ دانش آموز نیز برخلاف تلاش‌های انجام شده شناسایی نشدند.

وی بیشتر این دانش آموزان را مربوط به مناطق محروم و حاشیه ای دانست و خاطرنشان کرد: طرح تثبیت یادگیری برای این دانش آموزان در تابستان اجرا شد و بازماندگان از تحصیل مورد آموزش‌های تحصیلی قرار گرفتند و نتایج خوبی در آزمون‌های شهریور ماه داشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: این آمادگی را داریم که با وجود تمام کاستی‌ها و کمبود نیروی انسانی سال تحصیلی جدید را با شکوه و به صورت مجازی آغاز کنیم و در روستاها و عشایر نیز مانند سنوات گذشته به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی گفت: شاد یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در کشور است که در ۱۷ ماه گذشته بسیاری از مشکلات زیرساختی آن رفع شده است و استفاده از آن با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با اپراتور همراه اول رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دسترسی به شاد تقویت شد و سرورهایی برای این برنامه در نظر گرفته شد اضافه کرد: ۷۱ درصد دانش آموزان در استان اصفهان به صورت صد درصدی و ۲۹ درصد مابقی نیز به صورت ۹۸ درصدی از برنامه شاد استفاده کردند.

اعتدادی درباره آموزش‌های مهارتی و کارگاهی که نیاز به آموزش حضوری دارند نیز گفت: با توجه به معیار تراکم دانش آموزان در کلاس و سرانه فضای آموزشی باید گفت که حضور ۱۵ دانش آموز در کلاس‌های کارگاهی آموزش مهارتی و فنی در فضاهایی که ۴۵ تا ۹۰ مترمربع است به لحاظ دستور العمل‌های بهداشتی ایرادی ندارد.

وی ادامه داد: بنابراین کارگاه‌های هنرستان قابلیت بازگشایی را دارند اما در نهایت این امر به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا بازمی‌گردد.

قریب به ۹۲ هزار نفر در استان اصفهان وارد پایه اول ابتدایی می‌شوند

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان  بیان کرد: امسال شاهد حضور ۹۱ هزار و ۹۲۳ دانش آموز پایه اول ابتدایی هستیم و در صددهستیم تا هیچ کودکی از آغاز تحصیل بازنماند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلیل شیوع کرونا سنجش در پیش دبستانی‌ها انجام نشد اما امسال در مقطع اول ابتدایی این امر انجام خواهد شد.

اعتدادی افزود: بسته‌های آموزشی ویژه معلمان پایه اول ابتدایی به منظور آموزش و کیفی سازی عملکرد آن ها تهیه و توزیع شده است.

وی همچنین عنوان کرد: سال گذشته محتواهای خوبی برای آموزش در استان اصفهان تولید و تهیه شد که در سطح کشور نیز مورد استفاده قرار گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان  اظهارداشت: ۳ هزار و ۵۱۲ مدرسه در استان به اینترنت مجهز شدند و ۷۸ مدرسه به دلیل صعب العبور بودن و نبود زیرساخت لازم، نتوانستند اینترنت دریافت کنند که با کمک ۲ اپراتور تلفن همراه برخی از این مدارس زیر پوشش اینترنت قرار گرفتند.

حدود ۲۷ درصد مدارس استان اصفهان به بازسازی نیاز دارد

وی افزود: با توجه به آیین نامه‌های ساخت و ساز مدارس حدود ۲۷ درصد مدارس استان نیازمند بازسازی است که با همکاری خیران و اعتبارات ملی و استانی، عملیات بازسازی آن ها در حال انجام است تا شاهد تحصیل دانش آموزان در مدارسی ایمن باشیم.

اعتدادی یادآورشد: برای شروع سال تحصیلی در مرحله نخست ۶۵ طرح با ۲۸۱ باب کلاس با زیربنای ۵۰ هزار و ۵۹۱ مترمربع آماده شده و با تجهیزات و انشعابات تحویل آموزش و پرورش شد؛ در مرحله دوم نیز ۵۵ طرح با ۲۸۸ باب کلاس در زیربنای ۴۸ هزار و ۹۴۰ مترمربع در دستور کار اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: از شروع طرح تخریب و بازسازی مدارس تاکنون ۲ هزار و ۷۷۷ باب کلاس از محل اعتبارات مربوطه، به ادارت آموزش و پرورش تحویل شده است و ۴۶۵ باب مدرسه نیز در حال اجراست.

عباس سلطانیان مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این نشست خبری حضور داشتند.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از روز گذشته به منظور بازدید از پروژه مهر ۱۴۰۰ و بازگشایی مدارس و ارائه گزارش این بازدید به سرپرست وزارت آموزش و پرورش در اصفهان حضور یافته بود.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید