شمار بستری‌های کرونا در استان اصفهان کاهشی شده است

حجت الله غلامی شامگاه سه شنبه در حاشیه نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله باکرونا در گفت وگو با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: آنچه مشخص است از قله موج پنجم کرونا عبور کرده ایم اما این روند با یک شیب ملایم نزولی است که برای سرعت بخشیدن آن باید رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی صورت گیرد.
وی افزود: تعداد ترخیصی‌های استان بیشتر از بستری‌ها و تست‌های مثبت رو با کاهش است اما با این وجود مرگ و میر کرونا درروزهای اخیر کاهشی نیست.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با اشاره به اینکه هفت درصد ظرفیت واکسن به استان اختصاص یافته است گفت: سرعت بخشیدن به واکسیناسیون ضروری است و بر اساس برنامه ریزی یک ماهه تعداد مراکز واکسیناسیون تجمیعی استان اصفهان افزایش خواهد یافت.
غلامی شمار کنونی مراکز واکسیناسیون را ۶۴ باب عنوان کرد و گفت: به کلیه شهرستان‌ها اعلام شده است که مراکز واکسیناسیون خود را تجهیز و واکسیناسیون را ۲ یا سه شفیت کنند و سرعت فعالیت را بالا ببرند.
وی اضافه کرد: اکنون هفت شهرستان نطنز،نایین،سمیرم،دهاقان، تیران و کرون،بوئین و میاندشت،آران و بیدگل وضعیت نارنجی و شهرستان خور و بیابانک  زرد و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت قرمز است که امید می‌رود تا هفته آینده به تعداد مناطق زرد و نارنجی افروده شود.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان یکی از مشکلات واکسیناسیون را تجهیز مرکز تجمیعی و امکانات آن عنوان کرد و گفت: در همین راستا جلسه ای با خیران و صنایع استان برگزار می‌شود تا کمک به مراکز تجمیعی استان کنند.
وی اضافه کرد: مقرر شد برای مراکز تجمیعی که به صورت ۲ و سه شیفت کار می‌کنند از امکانات شهرداری‌ها استفاده کنیم.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۲ هزار و ۸۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند که ۴۵۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

کل موارد فوت شده ناشی از کرونا اعم از فوت قطعی و مشکوک به این بیماری در ۲۴ ساعت اخیر ۲۸ نفر بوده است که تاکنون تست ۱۹ نفر مثبت اعلام شده است.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید