کد خبر: 306678
۰
۰
نسخه چاپی

استاندار همدان باید دارای نگاه راهبردی و ایده حکم‌رانی باشد

امیرحسین روزبهانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آنچه که در مقوله مدیریت، آن هم در حوزه اجرا می‌تواند به نحو مؤثری در به فعلیت رسیدن سایر ظرفیت‌ها در مجموعه تحت مدیریت مورد توجه قرار بگیرد، داشتن کلان ایده‌ای حکمرانی مشتمل بر درکی حقیقی و نظام مندی از مناسبات تمدنی، گفتمانی، سیاسی برای اداره هر چه بهتر است.

مسئول گفتمان‌سازی قرارگاه مطالبه‌گری شهید همدانی افزود: از آنجا که استان همدان، دارای پیشینه تاریخی، تمدنی قابل توجه و حائز اهمیتی است، لزوم حساسیت در انتخاب مدیران و اتخاذ رویکردی مدیریتی مناسب برای اعتلای ظرفیت‌های گوناگون و متنوع استان بیش از پیش آشکار می‌شود.

روزبهانی ادامه داد: بعضاً نگاه سیاست‌زده و به دور از اصل شایسته سالاری در انتصابات مدیران در سازمان‌ها و ادارات استان، ناکارآمدی خسارت بار و ضعف گسترده‌ای را در چرخه‌های مدیریتی به بار آورده که توسعه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان را کمی کند ساخته و شورِ حرکت پر شتاب همه جانبه و برآمده از الگویی صحیح برای قرارگیری استان همدان در ریل توسعه پایدار را دچار ضعف کرده.

وی اشاره کرد: آنچه که می‌تواند مقدمات تحول در استان را فراهم کند، اتخاذ نگاه و راهبرد تحولی به مثابه عدم توجه به نظم فعلی و وضعیت موجود است که لاجرم خلاء چنین ویژگی‌هایی در گستره وسیعی از مدیران گذشته، در ایجاد وضعیت کنونی مؤثر است.

مسئول گفتمان‌سازی قرارگاه مطالبه‌گری شهید همدانی ادامه داد: انقلابی بودن، صداقت در مواجهه با مردم، متخصص بودن، پاکدست، مردمی و پاسخ‌گو دانستن خود نسبت به مردم شرط چنین مسئولی است.

روزبهانی با اشاره به جایگاه استانداری همدان افزود: حال استانداری، به عنوان نوک پیکان مدیریت همدان در راستای اعتلا و توسعه، نیازمند مدیر و استانداری با فاکتورهای فوق و همچنین برخورداری از چهره‌ای نسبتاً ملی و شناخته شده از حیث توانمندی است که البته باید متذکر شد چنین معیارهایی، مشروط به دارا بودن مقام مسئول از کلان ایده حکم‌رانی مشخص و استراتژیکی است که ضمانت شکوفایی در استان را با خود به همراه خواهد آورد.

مسئول گفتمان‌سازی قرارگاه مطالبه‌گری شهید همدانی عنوان کرد: همچنین باید گفت بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و کادرسازی مبتنی بر استفاده از توانمندی جوانان و دانشجویان با تخصص‌های گوناگون در حل نظام مسائل استان از اهمیت فراوانی برخوردار است که دانشجویان قسمت بیشتر این ظرفیت را تشکیل می‌دهند که توجه به مطالبات آنان و ارتباط و همکاری دوسویه و مؤثر با آنان، رویش جوانه‌های امیدِ تحول را به بار آورد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید