کد خبر: 306683
۰
۰
نسخه چاپی

ضرورت تولید محتوای مرتبط با نماز در بستر فضای مجازی

به گزارش اقتصادآینده نیوز ارسلان زارع عصر سه‌شنبه در جلسه شورای اقامه نماز گیلان با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی با گرایش افراد به نماز و معنویت کاهش پیدا می‌یابد، گفت: نماز جامعه را از تهدیدات مصون کرده و فرد را در مسیر صحیح قرار دهد.

زارع با اشاره به آسیب‌های بیماری کرونا در همه بخش‌ها و ضرورت پرهیز از شکل‌گیری اجتماعات، گفت: نمازهای جماعت نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار می‌شود که امیدواریم با تسریع فرآیند واکسیناسیون شاهد برگزاری نمازهای جماعت در مراکز آموزشی هم باشیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه برپایی نماز در مساجد، اداره‌ها و مدارس، افزود: با توجه به گسترش فضای مجازی در میان خانواده‌ها به ویژه جوانان با تولید محتواهای مرتبط با نماز، می‌توان تهدیداتی که در فضای مجازی وجود دارد را به فرصت‌هایی برای مصون سازی نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها تبدیل کرد.

استاندار گیلان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه استفاده از بستر فضای مجازی به عنوان یک فرصت در تبلیغ و ترویج شعائر دینی، ادامه داد: این فناوری همه لایه‌ها و زوایای زندگی را در برگرفته و باید از آن در این مسیر استفاده شود.

کسب رتبه برتر گیلان در حوزه نماز

وی به کسب رتبه برتر گیلان در ارزیابی‌های ملی در حوزه اقامه نماز اشاره و اضافه کرد: دستگاه‌های فرهنگی با خلاقیت و نوآوری و استفاده از اندیشه جوانان، باید برای تبلیغ بیشتر نماز گام‌های مؤثری بردارند.

زارع با اشاره به نقش بی‌بدیل نماز در ارتقا سجایای اخلاقی، افزود: افراد در پرتو نماز، علاوه بر صیانت از اخلاق؛ از غیبت، دروغ، ظلم و دست اندازی به حقوق و اموال بیت المال پرهیز می‌کند.

استاندار گیلان بر لزوم توجه به نمازخانه‌های واحدهای تولیدی و مراکز رفاهی بین راهی، عدم تداخل ساعات حرکت اتوبوس‌ها و هواپیماها با وقت اذان نیز تأکید و تصریح کرد: بهره‌گیری از خیران مسجد ساز در جهت تقویت احداث مساجد در بخش‌ها و مناطق مورد نیاز باید مورد توجه جدی متولیان باشد.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید