کد خبر: 306706
۰
۰
نسخه چاپی

۴۵۰۰ دستگاه خودرو عمومی در منطقه همدان گازسوز شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی، مدیر این منطقه از شتاب‌گیری و اجرای بادقت و جدیت طرح بزرگ تبدیل خودروهای عمومی تک‌سوز به دوگانه‌سوز با استفاده از تسهیلات وزارت نفت در سراسر استان خبر داد.

وی افزود: از ابتدای این طرح تاکنون ۴ هزار و ۴۰۴ دستگاه از خودروهای واجد شرایط دوگانه‌سوز شده‌اند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با بیان اینکه در شرایط کنونی دوگانه‌سوز کردن هر خودرو نزدیک به ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد، تصریح کرد: این هزینه برای خودروهای عمومی تاکسی و وانت کامل رایگان بوده و تا سقف ۸۰ درصد هزینه‌ها برای دیگر خودروهای اینترنتی را وزارت نفت تقبل کرده است.

روستایی گفت: مسئولان و کارشناسان منطقه، به‌طور مستمر از هفت کارگاه مجاز تبدیل در استان بازدید و در صورت وجود مشکلات احتمالی در روند کار، امور را بازتاب می‌دهند و تا رفع آن پیگیری خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه مصرف گاز طبیعی فشرده (CNG) در پایان مردادماه امسال، ۱۴ میلیون و ۶۳۸ هزار مترمکعب بوده است، اظهار کرد: با استفاده از فرمول جایگزین معادل مصرف سی‌ان‌جی نسبت به بنزین، در این ماه ۱۳ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: ظرفیت بالایی در کارگاه‌های تبدیل در استان وجود دارد، اما تقاضا برای دوگانه‌سوز کردن کم است.

روستایی گفت: روال ثبت‌نام و تقاضا مانند گذشته است و متقاضیان مشمول طرح باید در سامانه اینترنتی GCR.NIOPDC.IR ثبت‌نام و کارگاه موردنظر خود را انتخاب کنند و پس از دریافت کد رهگیری در صف انتظار قرار گیرند تا به محض اعلام، برای دوگانه‌سوز شدن خودرو خود مراجعه کنند.

منبع:شانا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید