کد خبر: 306804
۰
۰
نسخه چاپی

پیام وزیر اقتصاد به مناسبت روز جهانی گمرک

تصویر
متن پیام دکتر فرهاد دژپسند بدین شرح است :
" روز جهانی گمرک "، فرصت مغتنمی است برای تقدیر از زحمتکشان و کارگزاران این عرصه از اقتصاد کشور که به واقع باید آنان را مرزبانان اقتصاد ایران نامید.
سال ۲۰۱۹ از سوی سازمان جهانی گمرک (wco) به عنوان " مرزهای هوشمند برای تجارت، سفر و حمل‌ و نقل بدون وقفه" نامگذاری شده است، توجه به موضوع مهم هوشمند سازی تجارت و تبادلات - که یکی از ارکان اقتصاد هوشمند است - در شعار امسال، این پیام را در خود دارد که ما برای حفظ و ارتقاء بازار صادرات و توان رقابت در عرصه بین الملل، نیازمند توسعه سریع ظرفیت هایمان با الکترونیکی کردن فرایندها هستیم.
هوشمند سازی تجارت و گمرک امری اجتناب ناپذیر و ضروری است و گمرک که دروازه تقویت سرمایه گذاری و تولید به شمار می رود باید به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید و کنترل های غیر مزاحم را سرلوحه کار خود قرار داده و تسهیل و توسعه تجارت در راستای اهداف تقویت ارزش پول ملی ، کاهش تورم و سیاست های جذب سرمایه گذاری خارجی با ابزار هوشمند سازی اقتصاد و تجارت را بیش از پیش تسهیل کند.
اکنون و در شرایطی که کشورمان بار دیگر با یکی از سخت ترین تحریم های ممکن مواجه شده است، جایگاه و نقش بی بدیل فعالین این عرصه ، به عنوان مرزبانان اقتصاد ایران، بیش از هر زمان دیگری آشکار شده و دارای اهمیت راهبردی است. 
من بر این باورم که، به رغم وجود برخی ناملایمتی ها و کم لطفی ها، همکاران عزیزم در مجموعه گمرک امروز پرتلاش تر، دقیق تر و خستگی ناپذیر تر از هر زمان دیگری و با روحیه جهادی ، خط مقدم اقتصاد کشور را حفاظت خواهند کرد.
در آخر، روز جهانی گمرک را به همه همکاران سخت‌کوش و خانواده‌های گرامی گمرک ایران به ویژه در گمرکات مرزی و نقاط دورافتاده و محروم تبریک می‌گویم و از خداوند متعال تندرستی و شادکامی همگان را خواهانم.
فرهاد دژپسند
وزیر امور اقتصادی و دارایی

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید