مشکلات بکارگیری اتباع بیگانه در دهاقان

به گزارش دفتر مرکزی روزنامه اقتصادآینده از اصفهان، سید علی سجادی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال دهاقان اظهار داشت: اشتغال دغدغه و اولویت مهم و حیاتی کشور محسوب می‌شود و باید به شکل ویژه و متمرکز به آن پرداخته شود.

فرماندار شهرستان دهاقان با بیان اینکه افراد متقاضی اشتغال باید تسهیلات لازم را دریافت کنند، تصریح کرد: لازم است نظارت کامل بر اشتغالزایی اعمال و اعتبارات لازم در این زمینه جذب شود.

وی عنوان کرد: پروانه مشاغل خانگی باید در اسرع وقت صادر شود و متقاضیان بیهوده در مسیر کارهای اداری سرگردان نشوند.

سجادی بیان کرد: در شهرستان دهاقان هنرمندان میناکار مشغول کار هستند اما مس مورد نیاز این هنر وارداتی از خارج شهرستان است و کوره برای لعاب کاری محصولات نیز نداریم که در این زمینه باید اقدامات لازم انجام شود.

فرماندار شهرستان دهاقان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: دهاقان فاقد دفتر کاریابی است که در حال حاضر نیاز مبرم شهرستان محسوب می‌شود و در اشتغال‌زایی نیز مؤثر است.

ممنوع بودن اشتغال اتباع بیگانه

وی از ممنوع بودن اشتغال اتباع بیگانه در دهاقان خبر داد و افزود: اشتغال اتباع بیگانه در بلند مدت ضرر و زیان و لطمه‌های بزرگی به کشور وارد می‌کند، برخی از گلخانه‌داران و دامداری‌ها از این افراد به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند و در حالی‌که افراد ایرانی بیکار هستند.

سجادی اذعان کرد: متأسفانه اتباع افغانستانی پس از آموزش حرفه مدنظر در ایران اقدام به راه‌اندازی آن در کشور همسایه می‌کنند که موجب افت تولیدات و صادرات ایران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به طور مثال آنها کشت و پرورش زعفران را در ایران آموختند و سپس در افغانستان اقدام به کشت کردند، گفت: همچنین این افراد بافت قالی را در ایران آموزش و در افغانستان رونق داده‌اند و حتی اقدام به صادرات آن می‌کنند که همه این موارد منجر به ضرر و نابودی صادرات محصولات و صنایع دستی بنام ایرانی می‌شود.

در ادامه رئیس اداره کار، رفاه و تعاون دهاقان اظهار داشت: در سال جاری ۱۴ مجوز مشاغل خانگی صادر شده است که دو عدد پشتیبان و ۱۲ عدد مستقل هستند.

اسماعیل کرمی افزود: هم‌چنین طرح مشوق بیمه‌ای و طرح کارورزی در حال اجرا است و کارفرمایانی که افراد فارغ التحصیل را به کار بگیرند از تخفیف بیمه برخوردار می‌شوند و حقوق هم توسط دولت پرداخت می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

روزنامه اقتصادآینده و پورتال خبری اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید