نیروهای جبهه رسانه‌ای گفتمان انقلاب در بسیج رسانه تربیت می‌شوند

سرهنگ رضا صفری روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه کاشان در ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان با بیان  اینکه اعضای بسیج رسانه شامل خبرنگار، عکاس خبری، صاحب امتیاز، مدیر مسوول، مجری و گوینده خبر، تصویربردار، صاحب نظر، استاد دانشگاه و مدرس رسانه هستند، افزود: کارکنان فنی رسانه‌ها از جمله منشی، حسابدار و عوامل مختلف مرتبط با رسانه نیز می‌توانند عضو این سازمان شوند.

وی با اشاره سیر نزولی و قهقرایی نشریه‌های مکتوب به کاهش تیراژ و ریزش مخاطب همچنین حدود ۱۶۰ نفر از موزعان نیز در همه استان با توجه به اهمیت، ضرورت و کارکرد ویژه رسانه‌ها مخاطبین و عضو بسیج رسانه شدند.

رییس بسیج رسانه سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان با یادآوری راه‌اندازی سازمان بسیج رسانه در سال ۱۳۹۲ بر پایه دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تخصصی شدن سازمان خاطر نشان کرد: اواسط سال ۹۲ نیز بسیج رسانه استان اصفهان به عنوان نخستین بسیج رسانه در استان‌ها و پس از آن بسیج رسانه کاشان به عنوان نخستین بسیج رسانه شهرستان‌های کشور تشکیل شد.

فعالیت بسیج رسانه در حوزه ‌های مهارتی، بصیرتی و معرفتی

سرهنگ صفری با اشاره به فعالیت بسیج رسانه سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان در سه حوزه مهارتی، بصیرتی و معرفتی اظهار داشت: برگزاری دوره‌های ‌آموزشی متمرکز و مستمر، نهضت و گسترش سواد رسانه‌ای و ارایه یکسری خدمات رفاهی از جمله هتلینگ و بیمه از جمله مهمترین برنامه‌های اجرایی برای اعضای این سازمان است.

وی، استقرار مرکز آموزش رسانه‌ای بسیج رسانه اصفهان در راستای برگزاری دوره‌های ‌آموزشی در ناحیه امام صادق(ع) این استان را یادآور شد و افزود: این دوره‌ها با محتوای آموزش خبرنگاری مقدماتی، پیشرفته، یادداشت‌نویسی و تمامی جریان‌های رسانه‌ای برگزار می‌شود.

رییس بسیج رسانه سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان گفت: نهضت و گسترش سواد رسانه‌ای با حضور یک رابط در پایگاه‌های بسیج که بیشتر واقع در مسجد، حسینیه و کانون‌های محله‌ها است افکار عمومی مردم  و جامعه را در مقابل تخریب اذهان عمومی صیانت، مدیریت و هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: رابط نهضت رسانه‌ای در هر پایگاه بسیج مشاور رسانه‌ای امام جماعت و عضو هیات امنای آن مسجد است تا علاوه بر اینکه با سوژه‌یابی و بررسی مشکلات محله، آن را از طریق رسانه‌ها به مسوولان انتقال دهد و در بانک سوژه آسیب‌ها و معضلات ثبت کند.

برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر

سرهنگ صفری، برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج رسانه برشمرد و گفت: پیشنهاد می‌شود نخستین جشنواره شهرستانی ابوذر نیز با راه‌اندازی دبیرخانه آن در کاشان برگزار شود.

وی افزود: تربیت و آموزش نیروهای متخصص و کارآمد برای جبهه رسانه‌ای گفتمان انقلاب اسلامی از دیگر هدف‌های سازمان بسیج رسانه است که در این راستا مرکز آموزش تخصصی رسانه‌ای در شهر اصفهان راه‌اندازی شده است.

رییس بسیج رسانه سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان با تاکید بر تولید و انتشار آثاری از جمله ساخت سه برنامه تلوزیونی در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و پیاده‌روی اربعین با عنوان پیاده تا بهشت، مادرانه برای تجلیل از مقام مادران شهیدان و روایت هشت روایتی نو از دفاع مقدس در این سازمان اضافه کرد: کتاب اخلاق در رسانه شامل عکس نوشته از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام راحل نیز چاپ و منتشر شده است.

به گفته وی، اکنون سازمان بسیج رسانه از وضعیت تولید محتوای رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف به طور کامل از میزان عملکرد آنها آگاهی دارد و با شناسایی نقاط ضعف و قوت موارد آسیب را شناسایی و بررسی و نقاط قوت را تقویت و حتی تشویق می‌کند و پاداش می‌دهد.

وی اضافه کرد: سازمان بسیج رسانه استان اصفهان در این راستا با اجرای طرح شناسایی خبر خوب و رصد اخبار و گزارش‌های خبرنگارانی که مشکلی از معضل‌های مردم را پیگیری و رفع آن را به ثمر رسانده‌اند به آن خبرنگار و نویسنده پاداش می‌دهد.

در این نشست، شماری از خبرنگاران کاشان با تبیین مشکلات و بررسی آسیب‌های موجود در حوزه رسانه، پیشنهادها و انتظارهای خود را از بسیج رسانه مطرح کردند.

۲۹ رسانه مختلف شامل رسانه‌های چاپی، الکترونیک - برخط و الکترونیک - غیربرخط در شهرستان کاشان دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند؛ این شهرستان افزون بر ۱۰۰ فعال رسانه‌ای دارد.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می شود.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید