کد خبر: 306841
۰
۰
نسخه چاپی

۸۰ درصد از مساحت استان سمنان تحت خشکسالی شدید است

به گزارش اقتصادآینده نیوز علی خداداد پیش از ظهر چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه طی شش ماه گذشته، بازدیدهایی مشترک بین استان سمنان و گلستان در بحث اطفا حریق جنگل صورت گرفته است، ابراز کرد: بازدید از مناطق سیل زده سر کویر، پشت کوه مهدی شهر و رامه بالا و پایین انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیگیری اعتبارات خشکسالی و سرمازدگی طی مکاتبات مستمر از دیگر اقدامات صورت گرفته است، ابراز کرد: ۸۰ درصد از مساحت استان تحت خشکسالی شدید اعلام شد و طی این مهم اقدامات لازم صورت گرفت و در حال انجام است.

اعتبارات خشکسالی پیگیری می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه پیگیری و توزیع منابع اعتباری سالک نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: خرید دام مازاد عشایر، بیمه‌ها و پیگیری منابع اعتبارات ملی از مجموعه اقداماتی است که در حوزه مسائل مرتبط با مدیریت بحران صورت گرفت.

خداداد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۲ حادثه از جمله ۱۲ مورد سیل و آب گرفتگی، شش مورد زلزله، دو مورد آتش سوزی جنگل و مراتع و یک مورد یخبندان و یک مورد تگرگ داشتیم، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ تاکنون هشت میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال اعتبارات خشکسالی، چهار میلیارد و ۴۰۵ میلیون ریال اعتبارات سرمازدگی در دو مرحله و همچنین یک‌میلیارد و ۶۵۷ میلیون ریال اعتبارات سیل، طوفان و تگرگ به استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان ۱۴ پایگاه چند منظوره، ۲۹ مرکز اورژانس، ۱۵ مرکز امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر، ۲۰ راهدارخانه و ۶۱ مرکز اسکان اضطراری در استان وجود دارد، گفت: میزان بارندگی سال زراعی جاری ۷۶.۹ میلیمتر محاسبه شده که نسبت به سال گذشته زراعی، بالغ بر ۵۱ درصد کاهش داشته است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید