افزون بر ۴۱ هزار دُز واکسن کرونا در آران و بیدگل تزریق شد

اعظم باقری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون آران و بیدگل در سالن تربیت‌بدنی دانشگاه پیام نور آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نزدیک به ۳۴ درصد جامعه هدف آران و بیدگل نوبت نخست و حدود ۱۸ درصد از جامعه هدف هم نوبت دوم واکسن کرونا را در این شهرستان دریافت کردند.

وی ادامه داد: کمترین استقبال از واکسیناسیون کرونا در آران و بیدگل مربوط به رده سنی بالای ۸۰ سال با ۵۹ درصد بوده است، به طوری که از جمعیت ۲ هزار و ۳۵۹ نفری افراد بالای ۸۰ سال این شهرستان، تا کنون یک‌هزار و ۳۹۲ نفر واکسن دریافت کردند.

به گفته وی، تاکنون رده سنی ۷۰ تا ۸۰ سال ۶۹ و نیم درصد، ۶۰ تا ۷۰ سال نزدیک به ۷۴ درصد، ۵۰ تا ۶۰ سال ۶۲ درصد و ۴۰ تا ۵۰ سال حدود ۳۱ درصد در آران و بیدگل از واکسیناسیون کرونا استقبال کردند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با اشاره به استقبال روستاییان این شهرستان از واکسیناسیون کرونا اظهار داشت: نزدیک به ۱۰۰ درصد جامعه هدف روستایی این خطه واکسینه شدند که در کشور بسیار مطلوب و قابل تاملی است.

وی با یادآوری اینکه جمعیت جامعه هدف واکسیناسیون در آران و بیدگل نزدیک به ۸۰ هزار نفر است، ادامه داد: ضروری است با تشویق و فرهنگ‌سازی، درصد جمعیت باقیمانده جامعه هدف شهرستان برای دریافت واکسن مجاب شوند.

باقری افزود: اکنون واکسیناسیون افراد ۴۰ سال به بالای آران و بیدگل در جریان است که روزانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دُز واکسن تزریق و با بهره‌برداری از مرکز تجمیعی جدید تلاش می‌شود به تزریق روزانه یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰ دز واکسن برسیم.

وی ادامه داد: بر این پایه، همه افراد بالای ۴۰ سال در آران و بیدگل برای جلوگیری از ازدحام و پس از دریافت پیامک با در دست داشتن کارت ملی به مراکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه پیام نور مراجعه کنند تا واکسن کرونا برای آنان تزریق شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با تاکید بر اینکه دریافت‌کنندگان واکسن کرونا همچنان باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت کنند، گفت: با دریافت واکسن کرونا احتمال ابتلای مجدد وجود دارد که البته دارای شدت کمی است و مرگ ناشی از کرونا پایان می‌یابد.

وی اضافه کرد: شمار بستری‌ها، مراجعه بیماران سرپایی و مرگ بیماران مبتلا به کرونا در آران و بیدگل همچنان در روزهای اخیر افزایش داشته که امید می‌رود با افزایش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شاهد کاهش بستری‌ها و تغییر وضعیت کنونی در هفته‌های پیش‌رو باشیم.

به گفته وی، سامانه واکسیناسیون برای متولدین ۱۳۶۰ به قبل همچنان باز است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه، ثبت نام و برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

مرکز تجمیعی واکسیناسیون آران و بیدگل روز گذشته در سالن تربیت‌بدنی دانشگاه پیام‌نور این شهرستان افتتاح شد.

هم‌اکنون ۲ مرکز تزریق تجمیعی واکسن کرونا در آران و بیدگل شامل خانه بازنشستگان امید واقع در بلوار عظیمی، بوستان شهید سلمانی و سالن تربیت بدنی دانشگاه پیام نور در بلوار عاملی، بلوار دانشگاه به مردم خدمات می‌دهند.

این مرکزها در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر فعال هستند و از ساعت ٨ تا ١٣ و ١۴ تا ٢١ آماده پذیرش مراجعان از گروه‌های هدف برای انجام واکسیناسیون هستند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونایی آران و بیدگل در برهه کنونی نارنجی است.

ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۶ کیلومتری کاشان قرار دارد.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید