شاخص هوای اصفهان در ۸ منطقه بنفش و نارنجی است

محمود مزارع اظهار داشت: کیفیت هوا براساس اطلاعات ایستگاه‌های پایش فعال در میدان احمدآباد با شاخص ۱۳۴، خیابان استانداری با شاخص ۱۰۷، باهنر و رهنان با شاخص ۱۰۳، رودکی با شاخص ۱۱۹، فیض با شاخص ۱۰۹ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۴۲ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شاخص کیفی هوا در ایستگاه خیابان جی با میانگین ۲۰۱ در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) قرار دارد، گفت: ۲ ایستگاه خیابان پروین با شاخص ۱۵۵ و بزرگراه خرازی با شاخص ۱۵۴ برای عموم شهروندان ناسالم (قرمز) است و در ایستگاه‌های خیابان انقلاب با شاخص ۹۲، کاوه با شاخص ۱۰۰، میرزا طاهر با شاخص ۷۴ و فرشادی با شاخص ۶۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

کارشناس امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به قطعی کماکان ۲ ایستگاه سجزی و دولت آباد، اضافه کرد: کیفیت هوا در شاهین شهر با شاخص ۹۰ و مبارکه با شاخص ۷۶ در وضعیت قابل قبول ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان قطع است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان تا اواسط هفته پیش رو جوی آرام و پایدار در سطح استان حاکم خواهد بود و غلظت آلاینده‌های جوی افزایش خواهد یافت.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

روزنامه اقتصادآینده و پورتال خبری اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید