کد خبر: 306895
۰
۰
نسخه چاپی

رفع تصرف ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار مترمربع از اراضی ملی در کردستان

سعدی نقشبندی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در این مدت ۸۶۷ فقره تخریب و تصرف عدوانی در اجرای مفاد ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع در مراجع قضائی تشکیل و در راستای اجراییه های صادره توسط واحدهای اجرای احکام دادگستری شهرستان‌ها ۲۵۶ هکتار رفع تصرف انجام شده است.

وی اضافه کرد: در اجرای ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و برای مقابله با قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی نیز ۵۱ فقره پرونده تخلف تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان تأکید کرد: در این مدت ۵۸ فقره پرونده برای قطع چهار هزار و ۶۷۰ اصله درخت و نهال در اجرای ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و نیز در اجرای ماده ۴۳ قانون مذکور ۲۸ فقره پرونده بوته کنی تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضائی ارجاع شده است.

نقشبندی با بیان اینکه ۹ هزار و ۹۴۶ پرونده جرایم و دادخواست‌های حوضه اراضی ملی در دادگستری کردستان در حال رسیدگی است، افزود: سقز با یک‌هزار و ۳۹۷ فقره پرونده بیشترین و سرو آباد با ۵۰۵ فقره کمترین پرونده تخلفاتی را دارند.

وی گفت: سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور در راستای تحقق شعار سال برنامه‌های اجرایی خود را ابلاغ کرده و در همین زمینه تقویت واحدهای گشت و مراقبت تجهیز پاسگاه‌های ویژه منابع طبیعی شهرستان‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی برای دهیاران و همیاران طبیعت، مجریان و بهره برداران طرح‌های منابع طبیعی از جمله اقداماتی است که برای کاهش تصرفات و تخریب اراضی ملی انجام شده است.

رفع تصرف ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار مترمربع از اراضی ملی در کردستان

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در جهت حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با حمایت و همکاری خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کردستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری کردستان، صدا و سیمای مرکز استان کردستان، نخستین جشنواره منابع طبیعی و رسانه را با هدف اشاعه، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت، احیا توسعه، اصلاح و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی و رشد و تعالی سواد رسانه‌های استان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: تولید و پخش کلیپ اقدامات همکاران، انیمیشن‌های آموزشی در شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما، تولید اینفوگرافی های آموزشی پیشگیری از حریق و رفع تصرف، توزیع تراکت و انتشار پیام در اماکن عمومی و فضای مجازی و نقاط بحرانی و نصب پوستر و بنر از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام گرفته است.

وی اعلام کرد: قریب به ۳۰ فقره حکم قطعی قلع قم در کل استان صادر شده است که جهت اجرا به دفتر دادستان شهرستان اعلام شده و در شرف اجراست.

نقشبندی در پایان سخنان خود توطئه‌های رسانه‌های معاند و ضدانقلاب در خصوص عادی انگاری تخریب منابع طبیعی را محکوم کرد و گفت: انتظار داریم مردم استان با هوشیاری و بصیرت از این سرمایه‌های طبیعی حفاظت نموده و با متصرفان مقابله کنند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید