کد خبر: 306901
۰
۰
نسخه چاپی

۲ کتاب با موضوع زندگی نامه آیت الله خیری در دامغان رونمایی شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز آئین رونمایی دو کتاب «واعظ پارسا» و «به احترام مادر» تألیف حجج الاسلام مصطفی ترابی و سید سعید شاهچراغی در قالب ویژه برنامه بزرگداشت مرحوم آیت الله حاج غلامحسین خیری ورکیانی پیش از ظهر پنجشنبه با حضور امام جمعه، فرماندار، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

در این مراسم که به میزبانی سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی دامغان برگزار شد، جمعی از خانواده مرحوم خیری از مفاخر و اندیشمندان دامغان نیز حضور داشتند.

مرحوم آیت الله حاج غلامحسین خیری در سال ۱۲۶۰ شمسی در روستای ورکیان در پنج کیلومتری جنوب دامغان متولد شد و مرحوم خیری در حوزه‌های علمیه بهشهر، مشهد مقدس و نجف اشرف به تحصیل علوم دینی مشغول و در حوزه‌های علمیه تهران و دامغان به تدریس فعالیت داشت و در سال ۱۳۳۵ شمسی دار فانی را وداع و در آستان مقدس بکیر ابن اعین دامغان دفن شد.

آن مرحوم واعظ و سخنرانی دانا و مؤلف پنج اثر پژوهشی در نظم و نثر است و آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده سابق ولی فقیه در استان سمنان مرحوم آیت الله مهدوی دامغانی، احمد مهدوی دامغانی و دکتر مهدی محقق از شاگردان آن مرحوم هستند.

تقوا و احتیاط پیشگی، زهد و پارسایی کم نظیر، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تعبد فراوان نسبت به آموزه‌های دینی از ویژگی‌های مهم عالم فرزانه مرحوم آیت الله حاج غلامحسین خیری است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید