کد خبر: 306908
۰
۰
نسخه چاپی

آغاز برداشت میگو پرورشی در استان بوشهر/ فصل صید امروز تمام می‌شود

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف است که یکی از مهمترین ظرفیت‌ها را می‌توان همجواری استان با خلیج فارس و برخورداری از حدود ۹۰۰ کیلومتر ساحل دانست.

همجواری با خلیج فارس علاوه بر شرایطی که برای تجارت دریایی، صید و صیادی و استفاده از مواهب خدادادی خلیج فارس از جمله نفت و گاز و.... فراهم ساخته، فرصت خوبی برای آبزی‌پروری نیز محسوب می‌شود.

حدود ۱۰ هزار صیاد در استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند که از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقاط استان با قایق‌ها و لنج‌ها راهی دریا می‌شوند تا روزی خود را از دل دریا برداشت کنند.

علاوه بر فعالیت‌های صیادی که در استان بوشهر رواج دارد، مزارع بزرگ و گسترده پرورش آبزیان خصوصاً پرورش میگو نیز در نقاط مختلف سواحل استان ایجاد شده و هر ساله شاهد افزایش سطح زیر کشت آبزیان هستیم.

استان بوشهر به عنوان قطب تولید میگوی پرورشی کشور شناخته می‌شود و این روزها با پایان فصل صید میگو در آب‌های خلیج فارس، زمان برداشت میگوی پرورشی نیز فرا رسیده است.

آغاز برداشت میگوی پرورشی

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال شاهد افزایش سطح زیر کشت میگوی پرورشی در سطح استان هستیم و برآورد می‌شود میزان صید نیز افزایش یابد.

صغری اشرف اضافه کرد: پرورش میگو در سطح شش هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر و در قالب ۱۱ سایت پرورشی اجرا شده است و ۲.۱ میلیارد قطعه بچه میگو در استخرهای پرورش استان بوشهر ذخیره سازی شد.

وی با اشاره به پرورش میگو در پنج هزار استخر در قالب ۳۵۷ مزرعه استان بوشهر بیان کرد: از نیمه دوم اردیبهشت ذخیره سازی بچه میگو آغاز شد و تا پایان تیرماه به طول انجامید.

آغاز برداشت میگو پرورشی در استان بوشهر/ فصل صید امروز تمام می‌شود

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه کار برداشت میگو از مزارع استان از نیمه شهریورماه آغاز شده است افزود: برداشت میگو در مزارع استان تا نیمه آبان ادامه دارد.

وی ادامه داد: تاکنون هزار و ۴۰۰ تن میگو پرورشی از سطح ۲۸۰ هکتار از مزارع شمال استان بوشهر شامل سایت‌های پرورش جزیره شیف، بویرات، رودحله، ریگ و موند برداشت شده است.

اشرف با اشاره به برداشت ۲۳ هزار تن میگو در سال گذشته، پیش‌بینی کرد که به خاطر آب و هوای مناسب و بهبود زیرساخت‌ها و افزایش سطح کشت، برداشت میگو در سال جاری به ۳۰ هزار تن برسد.

افزایش سطح مزارع پرورشی

استاندار بوشهر در ارتباط با تولید میگو در استان بیان کرد: بوشهر به عنوان قطب تولید میگوی پرورشی کشور شناخته می‌شود و حدود ۶۰ درصد از میگوی پرورشی کشور را تولید می‌کند.

عبدالکریم گراوند توسعه آبزی‌پروری را یکی از سیاست‌های مهم در استان دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا با تقویت زیرساخت‌ها زمینه برای افزایش سطح زیر کشت میگو در استان بوشهر فراهم شده است.

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته امسال شاهد افزایش میزان تولید میگوی پرورشی در استان خواهیم بود و این روند توسعه اراضی پرورشی در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

استاندار بوشهر تصریح کرد: دریا با محدودیت‌هایی روبرو است و نباید همه نیازهای خود را از دریا تأمین کنیم که در این شرایط ذخایر دریایی با کاهش و خطر جدی روبرو می‌شوند.

وی ادامه داد: در همین راستا از طرح‌های آبزی پروری شامل پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس و دیگر طرح‌های مشابه حمایت می‌شود.

آغاز برداشت میگو پرورشی در استان بوشهر/ فصل صید امروز تمام می‌شود

پایان فصل صید میگو از امروز

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیته مدیریت صید استان بوشهر مقرر شد فصل صید میگو در محدوده آب‌های استان بوشهر برای همه شناورها ساعت ۲۴ امروز به پایان برسد.

بهزاد حیدری با اشاره به آغاز فصل صید میگو از ۲۵ مردادماه امسال بیان کرد: مدت زمان صید میگو در آب‌های استان بوشهر ۴۴ روز تعیین شد که از فردا صید میگو در آب‌های استان ممنوع خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت صید میگو از فردا، همه شناورها باید تجهیزات صیادی ویژه صید میگو را از شناورها تخلیه کرده و این تجهیزات را به ساحل منتقل کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر از صید بیش از هزار و ۷۰۰ تن میگو توسط صیادان استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ۸۴۶ فروند لنج و قایق برای صید میگو در استان بوشهر حضور داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بوشهر دارای بیشترین میزان صید میگو در این فصل بوده است اضافه کرد: کمترین میزان صید نیز در فصل جاری مربوط به شهرستان کنگان بوده است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس
منبع: https://www.mehrnews.com/news/5306217/آغاز-برداشت-میگو-پرورشی-در-استان-بوشهر-فصل-صید-امروز-تمام-می-شود

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید