کد خبر: 306963
۰
۰
نسخه چاپی

توسعه کشور نیازمند اصلاح نظام اداری کشور است

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد در آئین اختتامیه جشنواره شهید رجایی قزوین که ظهر امروز در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اصلاح نظام اداری و ایجاد یک نظام کوچک، اما چابک و کارآمد یک نیاز اساسی برای کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دست یابی به پیشرفت و توسعه نیازمند این اصلاح ساختاری است، بیان کرد: امروز بیش از هر زمانی برای حرکت رو به جلو نیازمند نوسازی و تحول در ساختار هستیم.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: درآمدهای نفتی باعث شد تا ظرفیت‌های دیگر کشور را که می‌توانست باعث توسعه شود نادیده بگیریم و این نشان می‌دهد که باید این روند در سریع‌ترین زمان ممکن اصلاح شود.

وی تاکید کرد: اصلاح نظام مالیاتی کشور، اصلاح نظام بودجه ریزی، ارتقای بهره‌وری نظام اداری با اصلاح ساختار و در نهایت کاهش هزینه‌های جاری کشور یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد توسعه دولت الکترونیک در کشور را نیز امر ضروری دیگری دانست و عنوان کرد: با تغییر مسیر حرکت دنیا و لزوم شفاف سازی امور بیش از هر زمان دیگری به دولت الکترونیک و توسعه آن در کشور نیازمند هستیم.

وی تاکید کرد: دولت الکترونیک می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌ها باعث افزایش سطح کیفی خدمات رسانی به مردم شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: سرعت بخشیدن به توسعه کشور در گرو تغییر و اصلاح ساختار و نظام اداری کشور است.

حجت‌الاسلام ابوترابی گفت: جمهوری اسلامی ایران با چهار دهه عمر حاکمیتی عمری نسبتاً کوتاه دارد و نیاز است برای استمرار دستاوردها از تجربه گذشته و ظرفیت‌های بزرگ موجود در کشور استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: نظام سیاسی جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام نوپا و در اوج فشار و تحریم‌های ظالمانه به دستاوردهای بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری، دفاعی و اقتصادی دست پیدا کرده و نیاز است این دستاوردها برای نسل جوان تبیین شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: دست یابی به قله‌های پیشرفت با بهره گیری از سرمایه‌های عظیم انسانی و مادی ممکن خواهد بود و در غیر این صورت نباید انتظار پیشرفت داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به توانمندی‌های استان قزوین در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: نیاز است با تغییر نظام بودجه ریزی، تلاش کنیم سهم استان قزوین در بودجه کشور افزایش پیدا کند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید